למה לי יומן בלוג? ומאיפה נולד הרעיון ואיך משתמשים בו
כמה חודשים אחרי שהקמתי את הבלוג, שהתחיל עם מליון רעיונות, פתקים בכל מקום והרבה התפזרות. יחד איתו הגיעו לקוחות חוששים, הם הבינו את המשמעות הרבה שיש לבלוג (או בשמותיו הרבים: יומן מסע, סיפורי מקרה, לטייל, לאכול...). רוב החששות הסתכמו בה: אנחנו לא בלוגרים, לא יודעים לכתוב, מה כבר אפשר לכתוב? באמת שאין לי זמן לזה…
מסקנה
אני צריכה למצוא פתרון, ללקוחותיי ולעצמי,
גם אני לא יכולתי להעיד על עצמי כבלוגרית
אבל את החשיבות הבנתי.
פורמט קצת שונה | יומן חצי שנתי,
כמי שעדיין אוהבת old school תוכלו למצוא אצלי בתיק את היומן המודפס הטוב והמוכר (הוא בא כמובן כחלק מהטכנולוגיה של גוגל), כי נוח לי איתי ואני פשוט אוהבת לרשום! והוא יוצא איתי לפגישות מחוץ למשרד. אז איך אני מוסיפה עוד אחד לתיק? אחד שהוא אישיות מלאה? אחרי שחקרתי אתנהלות ובדקתי את התיק שלי, את המקום על השולחן ומה יהיה לי נוח וקל להוסיף לדרך, מצאתי פתרון: יומן חצי שנתי, קל יותר דק יותר ומדוייק יותר, במידות הנכונות שלא יוסיף עומס וילך איתי לכל מקום. יומן הבלוג מחולק לשני חלקים, שיהיה קל, נוח ונעים להוסיף אותו לארגז הכלים.
איך עובדים עם היומן?
היומן מחולק לכמה חלקים, לוח חודשי, לוח שבועי, רשימות וצ׳קליסט לכל פוסט.
לוח חודשי
בו נוכל לרשום בקצרה את התוכנית החודשית של עסק והבלוג, רשימה קצרה תכנון דיוור ללקוחות.
לוח שבועי
בו נוכל להרחיב את הפעילות של בלוג בכל שבוע. נתכנן כמה שיותר פרטים שיקלו עלינו את המשימות הקשורות בבלוג, מתי נכתוב את הפוסט? אם תהיה פעילות מיוחדת סביבו, אם יש פעילות בעסק שתתממשק עם הבלוג, כל דבר שיעשה לנו את בתוכניות ברורות ומתוכננות.
רשימות
אתגר מרכזי בבלוג הוא למצוא רעיונות, שהרי בלוג עם פוסטים ומאמרים עם הרבה מילים לא בהכרח יתנו ערך לקוראים וכנראה שלא יעניין אף אחד, המטרה (שלי לפחות ) היא ליצור תוכן שיהיה מעניין, בעל ערך, מקצועי, רלוונטי לקוראים ואף רלוונטי לטווח ארוך, גם אם נקרא אותו בעוד כמה חודשים ואף יותר משנה עדיין יהיה רלוונטי. כדי למנוע התפזרות מחשבות ולנסות להבין כל פעם מחדש איפה הרעיונות הטובים שבאמת יוכלו לתת ערך לקוראים שלי, מיקדתי את החיפוש ל- 4 רשימות בעצמאותן אני יוצרת מחשבה ממוקדת.
1/ מיקוד חודשי
על מה אני רוצה לספר החודש, חשיפת פרויקטים, סיפורי לקוח, חדשות ועדכונים...}}
2/ בהקשבה לקהל שלי - השאלות החשובות שעלו השבוע
מה לקוחותי רוצים לשמוע? על מה הם רוצים לקרוא? איזה תוכן יוכל לתת ללקוחות מוצר שלם יותר? איך אוכל לשפר את השירות ללקוחותיי ? מה אשאל בקבוצות בפייסבוק?
3/ ללמוד ממני
מה אני רוצה ללמד החודש את לקוחותיי | איזה מיידע ייתן ערך לקוראי הבלו, כמו סרטוניי הדרכה רלוונטים לאתרים חדשים.
4/ פוסטים לחודש הקרוב
זה המקום להחלטות ,רשמו על מה תכתבו החודש ורצוי לפי סדר.
צ'קליסט
אחרי שכתבנו את הפוסט הגיע השלב להעלות אותו לבלוג.
העלאת פוסט נכונה כרוכה בפרטים רבים, כדי לעשות זאת בקלות תוכלו להיעזר בצ'קליסט פוסטים שיעזור לזכור את כל הפרטים הקטנים שחשוב לעשות לפני שמעלים פוסט חדש.
בצ׳קליסט נתכנן גם את המקומות בהם נפרסם את הפוסט (עמוד עיסקי, קבוצות, בלוג אורח...לא חסר.
נסכם…
יומן הבלוג בא להקל על ניהול וכתיבת הבלוג,
יש מי שהדברים באים לו בקלות והיומן יוכל לסייע לו בסדר וארגון,
ויש את מי שהיומן ירכז לו את כל המחשבות, רשימות, רעיונות…
עבורי הוא כלי עזר חזק ונוח,
הוא הסיר לי פחדים וחששות מלהיות ״בלוגרית״
(הגדרה חדשה עבורי, עדיין מתרגלת אליה)
זה גם המקום לציין שהיומן שלי הוא גם קצת שלכם.
אשמח לשמוע איך אתם משתמשים בו?
אם הוא עוזר לכם לנהל את הבלוג?
ואם יש משהו שהייתם רוצים להוסיף.
אשמח אם תכתבו לי
יש לכם שאלות?
מוזמנים לצור קשר ממש כאן
Opmerkingen