top of page

לכתוב בלוג? בטח שזה יכול לעזור לעסק שלך



blogging

לדעתי, אחד העמודים החשובים והמשמעותיים באתר הוא עמוד הבלוג,

הוא יכול להיקרא בכל מיני שמות, המאמרים שלנו, מאמרים, מידע, כתבות וכו'.

המהות היא זהה = מאמרים שמתפרסמים באתר ומרעננים את התוכן באתר, מדגישים את הייחוד שלו ושלכם ויוצקים איכות מעל לכל מה שקורה בו.

אני ממליצה לכל לקוחותיי לפתוח בלוג.

עם זאת, רובם די מפחדים מבלוג, ולא סתם, לרובנו יש פחד אמיתי מכתיבה.

פחד שכולל שאלות כמו "על מה לכתוב?", "איך אתמיד בזה?", "מה יקרה אם פשוט לא יקראו אותי?"

"מה יקרה אם הביקורת תהיה גרועה?"

אז איך עושים את זה?

זה לא כזה פשוט לכתוב בלוג, ולא כל אחד נולד בלוגר, גם אני לא!

עם זאת הבנתי שאני צריכה לעשות את זה ולמצוא לזה פתרון שיתאים לגוגל, ללקוחות שלי והכי חשוב- לי.

אני לא מגדירה את עצמי בלוגרית (עדיין לא, אולי בהמשך)

יש לי בלוג ואשמח רוצה לשתף אתכם מהניסיון האישי שלי,

אתן לכם את הטיפים והכלים שעוזרים לי לכתוב בבלוג.

גם זה יכול להיות פשוט = פותחים בלוג!

בואו נתחיל מהסיבה הכי טכנית לשאלה למה צריך בלוג

גוגל רוצה שהתוכן באתרי האינטרנט יהיה ייחודי ואיכותי ואנחנו צריכים לדאוג לכך.

או במילים אחרות: העלאת תוכן בבלוג פירושה קידום טוב במנועי החיפוש.

ואיך זה יוכל לעזור לעסק?

בעידן שבו אנחנו חייבים להתחבר ללקוחות שלנו ברמה האישית, לספר על העסק ולהראות את כל מה שמסביבו.

כתיבת בלוג היא דרך להתחבר ללקוחות פוטנציאליים, למתעניינים וגם ללקוחות הקיימים.

אנחנו מאפשרים ללקוחות שלנו להכיר אותנו ואת העסק.

הבלוג הוא מקום בו אנחנו יכולים לתת ללקוחות טיפים, יכול לתרום רבות לשימור לקוחות וליצור סביבנו קהילה שאוהבת את התכנים, מוצאת בהם ערך ובסופו של דבר - מהקהילה הזו יכולים להגיע אלינו לא מעט לקוחות.

שלב ראשון : מאיפה הרעיונות לפוסטים?

רעיונות אני מחפשת בשני מקומות: אצלי בעסק וברשתות חברתיות.

אצלי בעסק אני שואלת את עצמי הרבה שאלות, כמו:

  • מה יכול לתת ערך ללקוחות? מה מעניין אותם?

  • אני מקשיבה ללקוחות, אילו שאלות חוזרות אצל לקוחות רבים?

  • מה מטריד את הלקוחות? (למשל נושא קידום אתרים בוויקס- עובד או לא)

  • איזה מידע יכול לעזור ללקוחות להפוך את המוצר שלי ליעיל יותר עבורם בהמשך הדרך (= המוצר שרכשו ממני)?

  • איזה מידע שאתן ללקוח יוכל לעזור לי לתת ללקוח מענה טוב יותר?

  • איזה מידע יוכל לעזור ללקוח שלי להגיע אלי מוכן יותר? (לשם כך למשל הקלטתי את הפודקאסט רגע לפני, הלינק פה…)

ברשתות חברתיות אני מעלה שאלות :

  • מחפשת קבוצות רלוונטיות לתחום, שואלת שאלות פשוטות (למשל - אילו קשיים יש לכם בתחזוקת אתר?)

  • וגם שאלות פתוחות - מה מעניין אתכם ומה הייתם רוצים לדעת ולשמוע שקשור בבניית אתרים?

  • אני קוראת מה אנשים כותבים ואילו שאלות מעלים

  • אני מקשיבה

שלב שני : רשימות.

אני עושה רשימות, זורקת רעיונות, מתחילה לכתוב בראשי פרקים.

שלב שלישי : כותבת.

אני מודה, לא קל לכתוב, את הפוסטים הראשונים כתבתי יחד עם נועה סטרלינג, שלימדה אותי לכתוב, נתנה לי ביטחון.

אני חושבת שאיש מקצוע יכול להעביר אותנו מעל למחסומים בתחום הכתיבה, לעזור לנו למצוא את הפורמט שמתאים לנו ולקהל שלנו ולדייק את הכתיבה.

אנחנו לומדים דרך העבודה המשותפת לעשות את זה לבד - כלומר לכתוב. בהמשך, הליווי הזה אפשר לי לכתוב לבד את התכנים שלי, למצוא בתוכי את הסיפורים, הטיפים והידע שחשוב לי להעביר הלאה.

מתי אני כותבת?

חשוב לנסות להיות עקביים, אני משתדלת לתכנן את הכתיבה.

מתכננת לכל חודש נושא כתיבה.

לכל עסק יש תקופות יותר עמוסות ותקופות פחות עמוסות, לנתב לתקופות שיש פחות עומס, לנצל את התקופות לקידום העסק. בתקופות אילו מכינה מראש כמה מאמרים, מעלה אותם לבלוג ומתזמנת אותם שיעלו לפי תוכנית מוכנה מראש.

לא תמיד מוצאת זמן לכתוב…

שאני ממש לא מוצאת זמן לכתוב (כן, זה לוקח לי הרבה זמן) אני פונה לעזרה, כותבת ראשי פרקים ומעבירה לאשת מקצוע שתעזור לי בכתיבה. הליווי הזה חשוב לדעתי כדי להמשיך את הרצף ולפרסם תכנים באופן קבוע, כך אני שומרת על נושא הקידום באתר ועל קשר עם הקוראים הקבועים בבלוג.

לסיכום:

אני מאמינה שלכל אחד הדרך שלו, תלמדו ותעמיקו, תקשיבו ותחקרו, תתעניינו ותעניינו.

והכי חשוב - תכתבו!

 

כדי להתמיד בכתיבה בבלוג, חיפשתי דרך לתעד רעיונות ולסדר את כל הרשימות שעוזרות לי לפרסם יותר. יצרתי יומן שגם אתם יכולים להוריד בקלות ולהשתמש בו בכל חודש.

יש לכם שאלות?

10 צפיות0 תגובות
bottom of page