top of page

בין Wix לקידום אתרים – מפצחת את המיתוס



"האתרים של וויקס לא מקודמים בגוגל". זהו אחד המשפטים שאני שומעת הכי הרבה כשאני מספרת על עבודתי כבונה אתרי Wix (וגם וורדפרס). ואכן, במהלך השנים מאז הושקה המערכת המוצלחת של Wix, נכתבו אינספור מדריכים ומאמרים שגורסים שמדובר במערכת שלא מצליחה לקדם בצורה אורגנית את בעלי האתרים שבחרו בה.

השאלה הזו – האם ניתן לקדם אתר וויקס כמו אתר וורדפרס או כל אתר אחר, עלתה לא רק אצל בעלי אתרים אלא גם אצל מי שהעבודה שלהם היא קידום אתרים אורגני SEO. בשנתיים האחרונות Wix עושה עבודה רבה בניסיון לשפר את המוניטין ולהוכיח שמדובר במיתוס בלבד, ואיתה גם לא מעט חברות קידום אתרים שמתנסות ומגלות שמדובר במיתוס.

SEO Hero – האתגר שנועד להוכיח אחרת

כדי להוכיח למקדמי האתרים שתהליך בניית אתר ב-Wix מתחרה ב-SEO שמציעים אתרי וורדפרס ופלטפורמות אחרות, הכריזה החברה על תחרות Seo Hero שבסופה יזכה אחד המשתתפים בפרס של 50,000 דולר.

האתגר הוא פשוט – וויקס מקימה אתר שבו תקדם את הביטוי Seo Hero. כל מי שינסה לעקוף את וויקס בקידום של אתר דומה ולהגיע עם הביטוי הזה לתוצאות הראשונות של גוגל ויעקוף את האתר המקורי, יהיה מועמד לניצחון. זה שיגיע למקום הגבוה ביותר, יזכה בפרס.

עד שהמנצח יוכרז וויקס תוכיח אחת ולתמיד שמדובר במיתוס, אני ממשיכה להכיר את הפונקציות של המערכת הנוחה הזו ולקדם את האתרים באמצעות תהליך בניית אתרי Wix מקצועי ומדויק שכולל אפיון, תוכן ועיצוב.

והנה כמה טיפים כדי לשבור את המיתוס

אני בונה אתרים ב-Wix עבור לקוחותיי מתוך אמון מלא במערכת. כמו הרבה מקדמי אתרים ובוני אתרים שהתלבטו בנושא, גם אני חקרתי ובדקתי האם באמת מדובר במיתוס או שוויקס באמת חלשה מול אתרים אחרים. מצאתי הוכחה נהדרת לכך שוויקס מקדם ביטויי מפתח לא פחות מכל פלטפורמה אחרת. קחו את הצירוף "אתר ותיק" וחפשו אותו בגוגל. הפתעה, נכון? האתר הראשון שעולה בחיפוש מוכיח שאפשר לקדם אתר Wix למקום הראשון.

לדעתי, הכל תלוי בקידום אורגני רציף של האתר, בצורה נכונה ועקבית. הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לקדם את האתר.

  • אל תסתמכו רק על בניית קישורים: בניית קישורים לא טבעיים הפכה בשנים האחרונות ל"No No" מבחינת גוגל, ואלו שטענו שגוגל לא מקדמת אתרי וויקס, קבעו שמדובר בבעיה בבניית הקישורים.

  • אפיון מדויק של תוכן: תוכן הוא המרכיב החשוב ביותר בקידום אתר SEO. אפיינו את התוכן לאתר בצורה מדויקת, הוסיפו ביטויי מפתח וביטויי זנב ושלבו קישורים לעמודים פנימיים רלוונטיים.

  • הזנה קבועה של תכנים לבלוג: הקפידו לקדם את האתר באמצעות מאמרי תוכן שיוכנסו לבלוג. הבלוג של וויקס פשוט להפעלה וקל להזין תכנים. למעשה – ניתן לעדכן תוכן בכמה דקות.

  • השקיעו בהדרכה של בונה האתרים לאחר סיום הבנייה: לאחר שהאתר בנוי ומוכן, הקפידו לקבל הדרכה מתאימה מבונה האתר, כדי שתוכלו לתפעל את מערכת התוכן בצורה הכי טובה.

  • תוכן איכותי: לא ספאם, לא מאמרי SEO שאינם נותנים ערך, אלא תוכן איכותי שמושקעת בו מחשבה. בנייה נכונה של העמודים הסטטיים באתר לצד ניצול של הבלוג לאורך הזמן והזנה של תכנים איכותיים בשניהם – זהו מתכון מצוין לקידום האתר.

  • בנייה נכונה של עמודים: כותרות H1-6, פסקאות קצרות, בולטים, בניית קישורים רלוונטיים, מטה תגים ותגים – כל אלו יעזרו לכם לשפר את ה-SEO.

אני מזמינה אותך לתהליך של בניית אתר בוויקס, שיגרום לך להבין עד כמה המערכת טובה ואיכותית ולהגיע בקלות עם האתר שלך לראש רשימת התוצאות של גוגל.

ולסיום, הנה הצהרה מהמקור עצמו - Google:

WIX websites work fine in search. There are a lot of different setups for new websites. I wouldn't focus too much on a single provider, but rather think about the bigger picture: which will make it easiest for you to maintain your site (adding / changing content)? If you're getting help from others for your site, is there one that they have experience in, which might make it easier / cheaper? Which one offers the features that you think you'll need in the mid-term? There are probably a few options that could work for you, so maybe it makes sense to just try some of them out and see which one works best for you -- websites are websites for Google :).

לא נותר אלא להתחיל ולבנות את אתר חלומותיכם!

נהנתם לקרוא? חושבים שהמאמר יוכל לתרום ולעזור לחבריכם? שתפו

אני פה לכל שאלה.

18 צפיות0 תגובות
bottom of page