top of page

הצעדים הראשונים לקידום האתר שלכם באמצעות SEO



מילים כמו "אופטימיזציה", "SEO" ו"קידום אורגני" נשמעות למי שבחייו לא בנה אתר אינטרנט כסינית גמורה וזה קורה ממש בצדק. תחום קידום האתרים שמור בעיקר לאנשי מקצוע שתפקידם הוא לוודא שהאתר שהם בונים, מאפיינים או מקדמים יהיה מותאם לדרישות גוגל ויוכל להשתלב בעמודים הראשונים של תוצאות החיפוש

אם נפשט את הנושא, SEO (או Search Engine Optimization) פירושו להפוך את האתר שלכם לכזה שעומד בדרישות המנגנונים של גוגל. מנגנונים אלו סוקרים את האתרים ברשת ומכניסים אותם לתוך דירוג. הדירוג הזה הוא המיקום בתוך תוצאות החיפוש. או במילים אפילו עוד יותר פשוטות: כשנחפש משהו בגוגל שקשור לתחום שלכם, האתר שלכם יקפוץ בעמוד הראשון בתוצאות וכך תהיה לכם חשיפה הרבה יותר טובה לגולשים.

החלטתי להקדיש פוסט בבלוג לנושא ה-SEO וקידום האתר, דרך כמה פעולות פשוטות יחסית שאפשר לעשות ושאנחנו מבצעים כחלק מבניית האתר כבר בשלבים הראשונים שלו.

1. הוספת מילות מפתח

זהו השלב הראשון בכל תהליך קידום אתר. אנחנו יוצרים בעצם בנק של ביטויים ומילות מפתח, שהן אלו שהמחפשים במנוע החיפוש משתמשים בהם כשהם מחפשים שירות שמתאים לתחום העיסוק שלנו.

למשל: מישהו שמחפש מעצבת פנים יכול לחפש במנוע של גוגל

"מעצבת פנים בצפון",

"מעצבת פנים מומלצת",

"עיצוב פנים" או "סטודיו לעיצוב פנים".

לכל אחד מהביטויים האלו יש אחוז חיפוש מסוים ותחרות על הביטוי, כלומר יותר עסקים שמשתמשים במילים האלו בתוך התוכן שלהם ולכן מופיעים ברשימת התוצאות.

כדי לעבוד נכון בקידום באמצעות מילות מפתח כדאי להקפיד על הכללים האלו:

  • המילים שבחרתם לשלב בתוכן צריכות להשתלב בו באופן טבעי ולא מוגזם.

  • המילים צריכות להשתלב בתוכן חדש, שמועלה לאתר באופן קבוע ונותן ערך.

  • כל ביטוי צריך להיות בין 1-4 מילים.

  • כדאי להתמקד בביטויים שמתאימים לקהל היעד שלכם. למשל "בונה אתרים במרכז" ולא "בונה אתרים" כללי, במידה ואתם עובדים רק באזור המרכז וקהל היעד שלכם משם.

  • התייחסו לתחרות על המילים והביטויים. אם יש תחרות גבוהה מדי על הביטוי, מרבית הסיכויים שיהיה קשה לקדם את האתר באמצעות הביטוי הזה. לכן, כדאי לבחור בתחרות בינונית או קטנה בחלק מהביטויים.

  • את הביטויים תוכלו לחפש באמצעות מערכת AdWords של גוגל, מערכת הפרסום שבין היתר עורכת מחקרי מילות מפתח בצורה קלה יחסית. תוכלו למצוא גם לא מעט הדרכות לביצוע החיפוש.

2. לכתוב תוכן טוב - באתר ובבלוג

התוכן הוא המלך.

וזו כבר לא קלישאה למרות שמשתמשים בביטוי הזה המון.

תוכן טוב, עם ערך לגולש וכזה שמעניין לקרוא אותו, מקפיץ את הדירוג של גוגל, במיוחד אם מעלים תוכן כזה באופן קבוע.

  • התוכן חייב להיות מקורי. אין להעתיק, לשכפל פסקאות ואפילו לסחוב תוכן מעמודים קיימים באתר. כתבו מקורי, מעניין ומחדש.

  • מילות המפתח משתלבות בתוכן הזה, אבל בצורה טבעית ככל האפשר ולא מאולצת. כלומר אין צורך לשלב את הביטוי 20 פעם במאמר אחד, זה ייראה שקוף ולא טבעי.

  • כדאי להשקיע בבלוג. בלוג הוא תוספת שמאפשרת הזנת תכנים לאתר בכל מיני נושאים רלוונטיים, מבלי לשנות את עיצוב האתר. הבלוג מאפשר לפרסם תכנים באורכים שונים, להיות יצירתיים ולשקף את העשייה בעסק בדרך שלכם ולהעביר מהידע שלכם הלאה אל הלקוחות הפוטציאליים.

  • הקפידו על מספר מילים הגיוני בכל עמוד. עמודים באתר לא יכולים להיות נטולי תוכן. כדי לקדם עמודים שונים צריך לבנות אפיון נכון ולשלב בין 250-400 מילים בכל אחד מדפי האתר, בהתאם לפונקציה שלו.

שימוש בטקסטים נכונים לבניית קישורים בתוך האתר:

טקסט עוגן, מכונה גם טקסט הקישור או תווית קישורים. זהו הטקסט שהגולש רואה שהוא נכנס לאתר וזהו הטקסט שבאמצעות לחיצה עליו ניתן לעבור לעמוד אחר - כלומר ליצור קישור.

גם כאן הבחירה במילים הנכונות, שיכולות להיות ביטויי מפתח, חשובה מאד. למשל במקום לכתוב "לחץ כאן עכשיו" ניתן לכתוב "לעיון בפרויקטים נבחרים של עיצוב פנים".

3. קידום נכון באמצעות תמונות

רבים שבונים אתר לבד ולעיתים אלו שנעזרים במעצב שאינו מתמצה בתחום קידום האתרים, מעלים תמונות לאתר בלי טייטלים נכונים. כדי לעשות אופטימיזציה של התמונות עבור ה-SEO צריך להכניס תיאור תמונה נכון, למקומות הנכונים.

הרובוטים של גוגל קוראים לא רק את הטקסטים באתר, אלא גם את כותרות התמונות, גם אם הן אינן נראות לעין. לכן כדאי להכניס תיאור תמונה בתיבת הטקסט Alt שמופיעה בשלבי עריכה או הזנת התמונה באתר. התיאור יכול לכלול פרטים על התמונה ולשלב גם ביטויי מפתח.

4. תגיות מטא

תגיות מטא הן למעשה, במילים פשוטות, יצירת מבנה נכון של כותרות ותגיות בעמודי האתר. המטא תגים נמצאים "מאחורי הקלעים" ולא נראים לעין בכל דפי הטקסט, אבל בעצם חשובים כדי ליצור היררכיה נכונה באתר.

הוספת תגי כותרת:

תג H1 או Heading של כל עמוד הוא כותרת הדף. לכל דף באתר יש תגי כותרת ייחודיים.

כל דף צריך לכלול כותרת H1 אחת בלבד, שפועלת ככותרת הדף.

הכותרת צריכה להיות מוזנת בצורה נכונה - ללא רווחים ותוך שימוש בShift + Enter במידה ורוצים הפסקות שורה בין מילים שונות (בדרך זו אנו יורדים שורה ולא פותחים פסקה חדשה)

מטא תגים:

כאמור מטא תגים כוללים את כותרת העמוד, אך לא רק. במערכת הזנת התוכן תוכלו להזין את תיאור הדף ולכתוב בכמה מילים על מהות העמוד, דבר שחשוב מאד לסריקה של גוגל את האתר וליצירת מיקום טוב בקידום בגוגל.

המטא תגים מוצגים בתוצאות החיפוש של גוגל ולכן חשוב שיהיו מדויקים. בנוסף, חשוב לשלב בהם מילות מפתח רלוונטיות לעמוד.

  • הכותרת צריכה להיות בין 60-55 תווים, כולל רווחים.

  • כדאי לכלול מיקום עסק בתיאור או בכותרת

  • צריך לבחור את הביטוי הכי רלוונטי לעמוד ולציין אותו בכותרת ובתיאור הדף.

  • ניתן ורצוי להוסיף את שם העסק.

  • למרות ההגבלות האלו, הכותרת צריכה למשוך את הגולש והתיאור צריך להיות מתאים לשפה של האתר, לנוסח התכנים ולהיות רלוונטי לנושא.

  • תיאור העמוד יכלול בין 50-160 מילה כולל הרווחים.

קידום אתרים - SEO הוא תחום עמוס בפרטים קטנים, פעולות קטנות והרבה דברים שכדאי לזכור, אפשר להיעזר במקדם אתרים מקצועי כדי לבצע את האופטימיזציה הנכונה של האתר ואפשר גם ללמוד על הנושא לבד וליישם בתוך האתר שלכם.

בהמשך אשתף כאן בעוד מאמרים שייכנסו לעומק ויעזרו לכם לבצע את הפעולות הנכונות בדרך לאתר מקודם בגוגל.

יש לכם שאלות?

9 צפיות0 תגובות
bottom of page