המושג מיקרו-קופי עדיין זר להרבה מאד אנשים שמתכננים או בונים אתר חדש לעסק. כשאני מדברת על מיקרו-קופי כחלק מתהליך בניית האתר והאפיון שלו, בדרך כלל אני מקבלת הרמת גבה.
"מה זה בעצם מיקרו-קופי?",
זו השאלה שמתעוררת בדיוק ברגע הזה.
באמת מדובר במושג לא מוכר כל כך כאן בישראל, לפחות לא למי שאינו עוסק באופן קבוע באפיון, בנייה וכתיבה לאתרים. בשנת 2015, הוציאה כנרת יפרח, מומחית למיקרוקופי ולאפיון שפה, את הספר "מיקרו-קופי: המדריך המלא" ובכך הפכה את המושג לקצת יותר מוכר וברור גם למי שאינו עוסק במלאכה הזו ביומיום.
אז החלטתי לקחת את המושג המקצועי הזה ולפשט אותו קצת, לספר לכם על התהליך המרתק הזה שעוסק ביצירת שפה מילולית לאתר שלכם.
מה זה בעצם מיקרו-קופי?
המונח "מיקרו-קופי" מתייחס לכל אותן מילים קטנות ופסקאות קצרות שמטרתן להוביל לפעולה את מי שנכנס לאתר שלנו.
המילים האלו, שמופיעות על כפתורים, ברשימת התפריטים, בהפנייה ליצירת קשר ולפעולה מסוימת, הן בעצם השפה הכללית של האתר. אנחנו רוצים שדרך ניסוח מאד מדויק, שמדבר אל קהל היעד שלנו, נוכל לגרום לאותו גולש להישאר באתר, לחקור אותו ובסופו של דבר גם ליצור איתנו קשר.
למה חשוב להשקיע בשפה הנכונה?
כל מילה שאנחנו משתמשים בה כדי להניע לפעולה וליצור חיבור אל הגולשים חשובה. בזכות ניסוח מדויק ונכון של שפה, שפה שמייצגת את העסק ומתאימה לקהל שלו, נוכל בעצם להגיע לתוצאות. התוצאות הרצויות: שהגולש יישאר באתר וייצור איתנו קשר באמצעות פעולות מסוימות – קנייה בחנות, הרשמה לניוזלטר, מילוי טופס צור קשר או תגובה למאמר בבלוג.
אם לא נשקיע מחשבה ביצירת השפה הנכונה דרך מיקרו קופי, נגיע לאנשים הלא נכונים במקרה הטוב ובמקרה הגרוע – לא ניצור תנועה באתר בכלל. הגולש ייכנס, ייצא ולא יפעל ליצור איתנו קשר.
איפה כדאי לעבוד על המיקרו-קופי?
כדאי להשקיע במיקרו-קופי מדויק ונכון בתפריט האתר, בכפתורים, בטפסי שליחת הודעות וצור קשר, בעמודי שגיאות, בעמוד רכישה ותודה ובעצם בכ מקום שבו נרצה שהגולש יבצע פעולה כלשהי.
איך עושים את זה בפועל?
תהליך כתיבת מיקרו-קופי מתחיל בהבנת קהל היעד. למי אנחנו כותבים? מי אמור להיכנס לאתר ולקנות או ליצור בו קשר? מי הלקוחות הפוטנציאליים המדויקים שלנו? באיזו שפה הם מדברים?
למשל:
אתר אופנה שפונה לנערות מתבגרות, ישתמש בשפה סלנגית, צעירה שמתאימה לגיל הקהל שלו.
אתר שמוכר מוצר לגיל השלישי, יפנה לפעולה בשפה גבוהה יותר, מעט רשמית וארכאית.
את התהליך מומלץ לעבור יחד עם מומחה למיקרו-קופי וכתיבת תוכן שיוכל לאפיין אתכם את השפה הנכונה וליצור את התכנים המדויקים ביותר. אפשר גם לעשות זאת לבד, אבל מומלץ לחקור קודם כל את השוק, להכיר את השפה של המתחרים ולמצוא את השפה המיוחדת לכם ולקהל שלכם. זה תהליך מרתק, אבל לא פשוט.
מיקרו-קופי הוא תורה שכולה יצירת מערכת יחסים ומיצוי הפוטנציאל של האתר שלכם, כדי שבסופו של דבר יניב לכם את הקשרים והרווחים הרצויים מול הלקוחות. לכן, חשוב להשקיע מחשבה בתהליך, להיעזר באנשי המקצוע ולדייק בכל מילה.
קישורים רלוונטים:
מוזמנים לצור קשר ממש כאן
Opmerkingen