התוכן הוא המלך? המיתוסים הגדולים סביב בניית אתר לעסק



"אני צריכה לכתוב תוכן לאתר באורך של 1000 מילה כדי שגוגל יכיר את האתר שלי"

"אני צריך להכניס טופס צור קשר בכל עמוד כדי שהגולש באתר שלי ייצור איתי קשר"

"ככל שיש לי יותר עמודים באתר ככה האתר שלי יקודם יותר טוב"

אלו הם רק חלק מהמשפטים שאני קוראת ושומעת מאנשים שרוצים לבנות אתר לעסק שלהם או כאלו שכבר עברו תהליך של בניית אתר ועכשיו מנהלים אותו לבד.

אז נכון שבכל אחד מהמיתוסים האלו יש טיפונת של אמת, אבל לרוב עדיין מדובר במיתוס לכל דבר.

אז אני כאן לשבור את המיתוס ולעשות סדר בכל ההנחות השגויות. הנה כמה מיתוסים נפוצים סביב אתרים, כתיבת תוכן לאתר ועוד.

1. צריך הרבה (אבל הרבה!) תוכן

התוכן חשוב לבנייה ולקידום של האתר, אבל רגע - האם צריך המון תוכן בכל עמוד באתר?

פעם, מקדמי אתרים היו מציפים את האתר בתוכן לא רלוונטי, עמוס במילות מפתח שיצרו משפטים חסרי הגיון, רק כדי שגוגל יסרוק את האתר ויבין שיש פעילות ענפה.

היום המצב הוא שונה וגוגל הרבה יותר חכם. אז נכון, התוכן הוא עדיין המלך ותוכן איכותי חשוב כדי לחבר את הקהל שלנו אלינו, לתת ערך ולהציג את עצמנו דרך הידע והמקצוענות שלנו.

עמודי האתר הקבועים, ביניהם אודות, עמודי שירותים, עמוד צור קשר ושאר העמודים הסטטיים יכולים להסתמך על פסקאות קצרות שיספרו ללקוחות שלכם מה בדיוק אתם נותנים.

את התוכן המהותי – הארוך יותר – כדאי לפרסם בתוך בלוג או בתוך מקבץ מאמרים וכך לקדם את האתר בגוגל בלי להציף את כל עמודי האתר בתכנים מאוסים ולא רלוונטיים.

2. בכל אתר צריך תוכן

מיתוס דומה, אבל קצת שונה.

לא בכל אתר צריך המון מאמרים ותכנים.

כדאי לחשוב על הקהל שלכם ומה הוא צריך ורוצה לראות באתר.

לדוגמה:

אתר של מכון יופי שמתעסק בציפורניים, לא צריך מאמרי מידע עם 1000 מילה ועמודי שירותים עם 500 מילה. תמונות טובות של עבודות הציפורניים במכון, פוסטים בבלוג שמדריכים איך ליצור קישוט מסוים ושימוש נכון בפילוח מילות מפתח ושילוב טבעי בטקסטים קצרים – זו הדרך להגיע לקהל הנכון.

אתר של מעצבת פנים או אדריכל יהיה יותר ויזואלי ופחות מילולי, בגלל שהפרויקטים המצולמים הם אלו שמעניינים את קהל היעד בסופו של דבר.

מצד שני,

אתר שעוסק בטיפול רגשי, צריך להשקיע בתוכן איכותי ועמוק ולהיכנס לתוך השיטות, הגישות והתיאוריות – דרך מאמרים בבלוג שהם יותר ארוכים ופחות ויזואליים.

כתיבת תוכן לאתר צריכה להתבסס על סוג האתר, האופי שלו וסוג הקהל שאליו הוא פונה.

3. אני צריך אתר שייצג אותי!

נכון באופן חלקי.

אנחנו צריכים אתר שייצג את העסק שלנו, אבל חשוב להשקיע מחשבה ולהבין מי קהל היעד שלנו ולבנות את האתר עם העיניים מופנות אליו – ולא אלינו.

בניית אתר אינטרנט וכתיבת תוכן לאתר היא תהליך שכולל מחקר קהל יעד.

איך נעשה את המחקר הזה?

  • באמצעות שאלונים שמופנים לקהל שהמוצר או השירות שלנו יכול לעניין אותו

  • באמצעות בדיקת מתחרים ולמי הם פונים

  • באמצעות שאילת שאלות – את הלקוחות שלנו באופן ישיר, אנשים בקבוצות רלוונטיות, בעמודי פייסבוק ועוד.

  • נשאל את עצמנו למי אנחנו רוצים לפנות ונגדיר את הטיפוס האידיאלי מבחינתנו.

4. כל העמודים באתר צריכים להיות זהים ואחידים

כמות התוכן בעמודים השונים לא צריכה להיות זהה.

  • עמוד הבית:

זה המקום שבו הגולש פוגש את העסק והוא צריך לכלול תמצית של התוכן – תמצית השירותים, האודות ושאר עמודי האתר. פסקאות קצרות, כותרות ראשיות וכותרות משנה וכפתורי הנעה לפעולה יובילו את הגולש לעמודים הפנימיים.

  • עמודי תוכן:

גולש שהגיע לעמודי תוכן פנימיים כבר החל להתעניין בעסק,

כאן המקום להתחיל להרחיב ולספר על העסק (ההמלצה שלי היא לכתוב כ- 300 מילה).

עמוד תוכן יכלול כותרת ראשית, כותרות משניות ופסקאות בהתאם לתוכן.

יש לכם עוד תוכן בנושא? תוכלו להרחיב עליו בבלוג.

  • עמוד אודות:

זה המקום לספר על עצמנו, נמקד את התוכן לעיקרי הדברים שיעניינו את הגולשים ובהקשר לעסק (ההמלצה שלי גם כאן היא לכתוב כ- 300 מילה).

  • עמוד צור קשר:

קצר, עינייני ומניע לפעולה.

יכלול כותרות ברורות מניעות לפעולה.

  • עמודי פוסטים בבלוג:

זה המקום להרחיב, להוסיף תוכן לאתר ו...להתפרע. זה המקום שבו כל המעטפה של התוכן שדיברנו עליה צריכה להופיע. כשאנחנו מדברים על כתיבת תוכן לאתר לאורך זמן ופרסום לצורך קידום האתר, זה המקום הכי טבעי.

לסיכום, בניית אתר אינטרנט שמסתמך על תוכן היא תהליך שכולל הרבה מחשבות מסביב – על הקהל שלנו, על המראה הכללי של האתר, על מה שמתאים לאווירה, לסגנון ולאופי העסק.

מוזמנים לצור קשר ממש כאן

#תוכןלאתר #בנייתאתר

  • Facebook - Black Circle
  • YouTube - Black Circle