קידום אתרים הוא מקצוע לכל דבר וכדי לעשות אותו הכי טוב אני תמיד ממליצה ללכת למקדם אתרים
מקצועי. עם זאת, עבודה עם איש מקצוע כרוכה בהוצאה כלכלית שלא תמיד מתאפשרת לנו.
עד שיתאפשר לנו להיעזר באיש מקצוע נוכל לקדם את הנושא באופן עצמאי כבר עכשיו ולגמרי לבד.

** חשוב לי לציין **
קידום אתרים לא קורה בין לילה, זהו תהליך, וכדי להגיע לתוצאות ראשונות בתוצאות החיפוש בגוגל דרושה סבלנות, התמדה וזמן.
ריכזתי בפוסט כמה פעולות שניתן ורצוי לעשות כבר עכשיו, ופעולות שאני ממליצה לעשות לאורך זמן, וממליצה לכולם לדעת איך עושים ולעשות בעצמם לפני שפונים לאנשי מקצוע.
רגע, מה זה seo?
Search Engine Optimization = אופטימיזציה למנועי חיפוש
כשמדברים על seo מתייחסים לתהליכים, הפעולות והשיפורים שאפשר לבצע באתר עצמו – בתוכן האתר, בקוד, בטיפול במהירות הגלישה, כדי לאפשר סריקה טובה יותר של גוגל את האתר. כל הפעולות האלו מביאות לקידום אורגני טוב יותר בתוצאות החיפוש בגוגל.
איך מנועי חיפוש עובדים?
אף אחד לא באמת יודע...
מה אנחנו כן יודעים?
אנחנו יודעים שגוגל ומנועי החיפוש בודקים וסורקים את האתרים כל הזמן ומתייחסים לכמה גורמים:
מה נעשה? ניתן אינפורמציה חיונית על העסק באתר ובגוגל
1. נכתוב תוכן איכותי - רלוונטי ובעל ערך מוסף
התוכן שנכתוב באתר צריך להיות ייחודי, ערכי, ורלוונטי לעסק.
בעריכת התוכן חשוב שנקפיד על שימוש בתגיות כותרת (H1-H2) וחלוקת פסקאות ברורה
(בקרוב אפרסם פוסט חדש בנושא תגיות כותרת...שווה לעקוב)
2. רעננות - אתר שמתעדכן לעתים תכופות
גוגל רוצה לראות אתר דינמי, אתר שהתכנים מתעדכנים בו תכופות, ע״י הוספת שירותים חדשים, גלריות, כתיבת בלוג באופן קבוע ופרסום תכנים באתר באופן שוטף (בקרוב אפרסם פוסט חדש בנושא בלוגים וקידום אתרים...מומלץ לעקוב)
3. ניצור קישורים חיצוניים
יחסי גומלין אם אתרים ועסקים אחרים מעלה את רמת האמינות של גוגל באתר, לכן ניצור קישורים חיצוניים עם אתרים שמשיקים לנו ויכולים לתרום לעסק ולאתר (למשל אתר לבניית אתרים יכול להיום עם קישורים לאתר כתיבת תוכן לאתרים), נשלב לינקים לאתרים באתר שלנו ונחפש שיתופי פעולה לשילוב האתר שלנו באתרים אחרים.
4. מילות חיפוש
נבצע חקר מילות מפתח ונשלב אותן בתוכן של אתר, בכותרות ותיאורי SEO ולאורך האתר, בפוסטים שנעלה לבלוג, ונקפיד לשלב בהגיון ולא בהגזמה (באופן שיראה טבעי).
חשוב לבחור מילות מפתח שיתאימו לעסק ולכן ננסה לחשוב כמו הלקוחות: אילו מילים הם יקלידו כדי לחפש את העסק שלכם, מה יתאם את העסק הכי טוב?
באתרי וויקס תוכלו להיעזר ב-Wiz SEO Wix.
איך משתמשים בו? הכנתי מדריך, לצפייה לחצו כאן
ניתן כמובן להיעזר בכלי מילות המפתח של גוגל, הדורש מעט לימוד והתנסות googleAdWord
5. ניווט - האם חווית הגלישה האתר נוחה וברורה?
ככול שחווית המשתמש תהיה טובה יותר כך הגולשים יישארו יותר זמן באתר ויבקרו ביותר עמודים - אלו מדדים התנהגותיים אותם גוגל משכלל ובהתאם לכך מקדם את האתר שלנו.
תחשבו על התנהגות הגולשים באתר, על החוויה שהם עוברים כשהם גולשים באתר, עוברים מעמוד לעמוד, האם הטקסטים קריאים וברורים, האם המסר ברור, האם הם יודעים במה אתם עוסקים ולאן הם יכולים ללכת כדי לקבל עוד מידע עליכם ועל העיסוק שלכם?
6. שם העסק
צריך להופיע בעמוד הבית של האתר, ואם אפשר בעמודים נוספים גם כן, וחייב להיכתב כטקסט חי ולא כתיאור תמונה (גוגל לא קורא תיאורי תמונה),
7. איפה העסק נמצא?
אם העסק שלנו מקומי (והיום בעידן הגלובלי גם אם אינו מקומי) - חשוב שנציין זאת באתר, גולשים רבים מחפשים אנשי מקצוע לפי מיקום גאוגרפי.
8. Google לעסק שלי
בעזרת 'Google לעסק שלי' נוכל לפרסם בחיפוש Google ובמפות Google את פרטי העסק:
'Google לעסק שלי' מאפשר את הצגת העסק מול עיני הלקוחות כבר בתוצאות החיפוש באמצעות נוכחות בולטת, תוכלו לערוך את התמונות שיופיעו, להוסיף מיקום על המפה, שעות הפעילות, מספר הטלפון, כתובת ואיך מגיעים. הלקוחות יוכלו ליצור קשר כבר כאן.
Reviews: נוכל לבקש מלקוחות לכתוב ביקורות, דבר שיתרום רבות לקידום האורגני של העסק.
9. מה תחום העיסוק?
נעזור למנועי החיפוש ולגולשים להכיר את העסק, לא תמיד יזכרו את שמנו או שם העסק.
עם זאת; ידעו לחפש לפי תחום העיסוק ואפילו יחד עם מיקום גאוגרפי,
ולכן נציין גם את תחום העיסוק, גם במילות המפתח.
10. דומיין ייחודי לעסק
נרכוש דומיין ייחודי לעסק ו נחבר את האתר לדומיין עם שם העסק (לא דומיין חינם שנוכל לקבל מכל מני חברות בתמורה לפרסום).
11. כתובת URL
לכל עמוד נוכל לתת כתובת URL משלו,
נכתוב את כתובת האתר הייחודית לכל עמוד ובאנגלית (מסיבה פשוטה - שנשתף את הלינק ברשתות חברתיות כתובת האתר תראה כמו גיבריש ארוך ומכוער).
נקפיד על מילים שיתארו את נושא העמוד או יכילו את מילות המפתח, שיהיה קל וברור להבין את נושא העמוד.

12. כותרות ותיאורי SEO - איך האתר ייראה
בתוצאות החיפוש
נקפיד על תצוגת תוצאות חיפוש שיתארו בבהירות את העמוד.
נכתוב כותרות ותיאורי עמוד לכל עמודי האתר, כותרת:60 תווים, תיאור: 160 תווים,
חשוב לבצע את השלה הזה לפני שנסרוק את האתר בגוגל.
בעמוד הבית נציין את שם העסק | מיקום גאוגרפי | תחום עיסוק | שם בעל העסק (זו המלצה בלבד כמובן שעל כל עסק להתאים את הכותרת לעסק שלו).

13. נוודא שהאתר לא חסום לסריקת מנועי החיפוש.
Allow search engines to include your site in search results
נגיש את האתר לגוגל ב- Console Search Google או אם האתר נבנה על מערכת וויקס נוכל ישירות דרך מערכת ניהול האתר: WIZ SEO.
אלו הם הדברים הבסיסיים שבעיניי כל בעל עסק צריך לדעת לבצע באתר שלו, על מנת שיוכל להיות עצמאי, להעלות תכנים באופן שוטף בדרך שתסייע לו לקדם את האתר - ואת העסק ולחסוך בעלויות פרסום ותפעול של העסק.
(נ.ב. אני לא מקדמת אתרים, אך כן ממליצה להבין מה זה אומר קידום אתרים)
מוזמנים לצור קשר ממש כאן
Comments