top of page

משיקים אתר חדש? כך תדאגו שהבלוג יהיה מוכן

עודכן: 5 באוג׳ 2019


לבלוג באתר יש הרבה יתרונות:

אחת הדרכים לקידום אתר הוא כתיבת מאמרים/פוסטים בבלוג, זהו אזור דינמי באתר אליו אנחנו מעלים תכנים באופן שוטף כדי לקדם את האתר בתוצרות החיפוש בגוגל, לספר על העסק, לכתוב מאמרי תוכן וערך ללקוחותינו, ועוד יתרונות רבים עליהם תוכלו לקרוא בפוסט כאן בלינק.

כדי שכל זה יתקיים אנחנו צריכים לבנות אותו נכון ולוודא שהוא מורכב מאלמנטים שיסייעו לו להיות יעיל.


חלקים מרכיבים שלם

בלוג בנוי ממכלול של אלמנטים, לפני שנחליט אילו אלמנטים מתאימים לבלוג שלנו נאפיין את הבלוג, נשאל שאלות שיעזרו לנו ללמוד על האופי של הבלוג שנרצה ליצור, ננסה ללמוד ולהבין איך התנהגו הקוראים בבלוג, מה הם מחפשים לקרוא, נחשוב מה אנחנו רוצים להעביר בבלוג ואיזה מסר נעבור לקוראים.

הפוסט הבא יציג את חלקים שונים שיכולים להרכיב את הבלוג, איך הם יכולים לתמוך בבלוג,
וכמה מושגים שחשוב לדעת.

שימו לב:

קיימות אפשרויות תצוגה רבות והן יהיו בהתאם למערכת עליה יבנה הבלוג, לעתים נצטרך להיות יצירתיים כדי ליצור את המבנה שנכון לבלוג שלנו.

שדה תצוגת פוסטים

תצוגה מקדימה של הפוסטים בבלוג, לרוב יהיה החלק המרכזי של עמוד הבלוג, ויכול להכיל אלמנטים רבים, התצוגה תהיה אחידה בכל הפוסטים:

  1. כותרת פוסט

  2. תמונת נושא

  3. פסקת הקדמה קצרה

  4. תמונת כותב

  5. (נציג את תמונת הכותב במידה ויש יותר מכותב אחד בבלוג)

  6. שם כותב

  7. (נציין את שם הכותב במידה ויש יותר מכותב אחד בבלוג)

  8. כמות צפיות

  9. כמות לייקים

  10. כמות תגובות

  11. כפתור‭ ‬להמשך‭ ‬קריאה

  12. תאריך פרסום

תפריט צד

תפריט יעודי לבלוג, יכיל אלמנטים שיווקיים, קידום, פוסטים, אינפורמציה רלוונטית ופרסום.

אלמנטים בתפריט צד:
  1. תמונת כותב הבלוג

  2. פסקת הקדמה לבלוג על כותב הבלוג, על נושא ואופי הבלוג, חלק זה חשוב אם אנחנו מפיצים את עמודי הבלוג ברשת ונרצה שיכירו אותנו לעומק ויזהו באופן ברור את הבלוג

  3. קידום פוסטים בודדים Ticker Post לעתים נרצה לקדם פוסט מסויים כחלק ממהלך שיווקי, באמצעות הרכיב נוכל לבחור פוסט בודד לקידום.

  4. רכיב פוסטים אחרוניםRecent Posts קוראים רבים רוצים לראות באופן ברור את פוסטים החדשים ביותר שעלו לבלוג, לעתים יש לכך גם חשיבות שיווקית לחשיפה נוספת של הפוסטים.

  5. פוסטים הכי נצפים Popular Post אופציה נוספת לקידום פוסטים היא רכיב זה שמאפשר צפיה בפוסטים הכי פופולריים.

  6. פוסטים עתידיים Featured Posts אפשרות זו נותנת לקוראים הצצה לפוסטים שאנחנו מתכננים להעלות לבלוג, היא יוצרת סקרנות ועניין בקרב קוראי הבלוג.

  7. ארכיון Archive נאפשר לקוראים לסנן את הפוסטים לפי החודשים שעלו לבלוג.

  8. סינון לפי קטגוריות Categories נאפשר לקוראים לסנן את הפוסטים לפי קטגוריות=תחומי עניין. מיון פוסטים לפי קטגוריות יקל על הקוראים למצוא פוסטים לפי תחומי העניין שלהם ובכך נקל עליהם את החיפוש בשלל הפוסטים בבלוג.

  9. ענן תגיות Search By Tags מבחינת הקוראים זוהי דרך נוספת למצוא פוסטים באופן ממוקד יותר, מבחינת קידום האתר שילוב תגיות במערכת קידום האתר תתרו לקידום ודירוג האתר בגוגל ובתוצאות החיפוש.

  10. חיפוש חופשי לפי מילה

  11. קישורים לרשתות חברתיות Follow Us

  12. באנר פרסומי הבלוג הוא מקום טוב לשלב באנרים לקידום מכירות של מוצרים של העסק, אפיליאייט (במקרה זה חשוב שיהיה קשר לסוג העסק.

  13. טופס הרשמה לבלוג אם אנחנו רוצים לעודד הרשמה לבלוג נוכל לשלב טופס בתפריט צד, חשוב שיהיה במקום גלוי וברור שיתפוס את עין הגולשים באתר, על כך עוד בהמשך.

דוגמה למבנה בלוג עם תפריט צד:


דוגמה למהנה בלוג עם תפריט צד
 

בעמוד פוסט

  1. נוכל לשלב גם אפשרות לכתיבת תגובות Comments

  2. ניווט בין פוסטים Navigatio

 

דוגמה לטופס הרשמה לבלוג

הרשמה לבלוג

כדי שהבלוג יניב לנו פירות אנחנו צריכים לשווק אותו כל הזמן, אחת הדרכים היא לשלוח דיוור לרשימת התפוצה שלנו, שהמטרה היא להגדיל אותה כל הזמן, נוכל לעשות זאת באמצעות פיזור טפסי הרשמה לבלוג ולרשימת התפוצה שלנו ברחבי האתר ובעמוד הבלוג כמובן.


הקו המנחה במיקום הטפסים:

גלוי וברור לעין, אנחנו רוצים שהגולשים יראו את הטפסים ולא יחפשו אותם.
יש הרבה אפשרויות, נוכל להשתמש בכולן או בחלקן.

חשוב שנהיה יצירתיים,

נחשוב על אופי הקוראים והגולשים באתר,

על אפיון ועיצוב האתר כולו.

איפה נוכל לשלב טפסי הרשמה לבלוג?
  1. בתפריט הצד של הבלוג

  2. באופן קבוע בפוטר של האתר

  3. בעמוד הבית (אתרים מבוססי בלוג רצוי למקם טופס הרשמה עם כניסה לאתר)

  4. בתחתית שדה פוסטים (באתרים בהם אין תפריט צד בעמוד פוסט)

  5. פופ-אפ (במקרה זה נשקול מתי לתזמן את הפופ-אפ, ובאילו עמודים)

דוגמה למבנה בלוג מינימליסטי:


דוגמה למבנה בלוג מיימליסטי

לסיכום-

יש המון אפשרויות לבניית הבלוג באתר, כל פלטפורמה מציאה מגוון אפשרויות.

לכל אתר ועסק יתאימו מרכיבים מסוימים וחשוב שנשקול כל אחד לגופו.

זכרו...

בלוג הוא לא חתונה קתולית, מה שמתאים היום אולי בעוד שנה לא יתאים לכם, היופי ברוב המערכות עליהן נבנה את הבלוג הוא שהן מאוד דינמיות, אחרי שנבנה בסיס טוב ונכיר את המערכת, נוכל תמיד לשנות ולעצב מחדש את הבלוג.

 

רוצים להתחיל לכתוב בלוג?

לא בטוחים איך מתחילים להקים בלוג?
דברו איתי ונצא לדרך חדשה,
נקים יחד את הבלוג המתאים ביותר לכם

45 צפיות0 תגובות
bottom of page