top of page

אז כמה זמן לוקח להקים אתר?

עודכן: 4 ביולי 2020

אחת השאלות ששואלים אותי מי שמתחילים את דרכם בגישוש לקראת אתר אינטרנט לעסק היא "כמה זמן זה ייקח?".

מאחורי השאלה הזו מסתתר תהליך שלם שבאמצעותו אני יכולה להעריך את זמן הקמת האתר, הוא כרוך בכמה מטלות שעליהן ייקח אחריות בונה ומעצב האתר ומולן משימות שהאחריות עליהן היא של בעל העסק.


למרות שקשה להעריך את הזמן, ככל שתהיו מוכנים יותר לקראת התהליך, כך זמן העבודה על האתר יתקצר.


אז כמה זמן לוקח להקים אתר?

אז איך מייעלים את תהליך בניית האתר ומקצרים את זמן העבודה עליו? הנה הצעדים הדרושים בדרך לשם.


כדי להעריך כמה זמן ייקח לבנות את האתר, אני תמיד מספקת ללקוחות שלי על תהליך העבודה.

מאיפה אני מתחילה?

שיחת התנעה

אחרי שסיימנו את הבירוקרטיה של הצעת המחיר, אישור ותשלום, מגיעה שיחת ההתנעה הראשונה. זו שיחה בת שעה לערך שבה אנחנו מאפיינים את האתר. בשיחה אנחנו מגבשים יחד את תוכנית הפעולה.

שאלון אפיון

לאחר השיחה אני שולחת שאלון שבו אוכל ללמוד על העסק, המסרים השיווקיים סביבו, השפה והטון שלו וגם ההעדפות העיצוביות של הלקוח. הכל נכתב אל תוך השאלון שהופך לנקודת התייחסות חשובה. ככל שהלקוחות שלי ממלאים את השאלון מהר יותר, כך בניית האתר תגיע מהר יותר.


אפיון האתר

אחרי שקיבלתי את השאלון אני יוצרת אפיון, האפיון מגבש את כל מה שלמדתי עד כה על העסק. הוא כולל את העמודים השונים של האתר, מה יהיה בהם ומה צריך ליצוק לכל אחד מהם. האפיון נוצר תוך כמה ימי עבודה בודדים ונשלח ללקוחות לאישור.


כתיבת תכנים והכנת צילומים

כאן האחריות עוברת ללקוחות שלי. אני מבקשת מהם לעבוד על התכנים הדרושים לכל עמוד באתר ולאגד את תמונות התדמית והאווירה הדרושות לנו. אני תמיד ממליצה לשלב באתר תמונות מקוריות ולכן נדרשת לפעמים בשלב הזה עבודה מול צלם תדמית.


כתיבת התכנים יכולה להיעשות תוך כמה ימים ועד כמה שבועות, אבל אני תמיד יוצרת מול הלקוח מסגרת זמן הגיונית, כדי שנוכל להתקדם מהר.

קבלת חומרים ועיצוב השפה הגרפית של האתר

אחרי שקיבלתי את התכנים, סגרנו את אפיון האתר ויש גם בסיס לשפה הגרפית, אני בונה את האת. בדרך כלל אני יוצרת קודם כל את עמוד הבית שבו אפשר לראות את האווירה העיצובית של האתר. לאחר אישור השפה העיצובית, אני ממשיכה לעיצוב שאר עמודי האתר. התהליך יכול לקחת בין שבועיים לשלושה שבועות.


לא לשכוח שיש אנשי מקצוע נוספים:

אחד הדברים שחשוב לי להדגיש מול שאלת הזמן הוא שצריך לזכור שיש בעלי מקצוע נוספים שמעורבים בתהליך בניית אתר. כותבי התוכן, צלמים ולפעמים גם מאיירים או מעצבי מותג, בהתאם לצורך של בעל העסק.


השורה התחתונה: אני תמיד שואפת לתהליך בניית אתר שמתחיל ומסתיים תוך כחודשיים מתחילת העבודה. כדי שזה יקרה, חשוב לי להבהיר ללקוחות שלי שמדובר במאמץ משותף - אני נותנת את השירות שלי מכל הלב ומבקשת מהלקוחות שלי להיות מעורבים, זמינים לשאלות ולהעביר את החומרים הדרושים לבניית האתר כמה שיותר מהר.



59 צפיות0 תגובות
bottom of page