כל הסעיפים הקטנים שכדי לבדוק לפני פרסום אתר
אחרי שאפיינו את האתר, בחרנו צבעים ופונטים, כבנו תכנים, שילבנו תמונות, הוספנו כפתורים, טפסים וכל מה שצריך, בנינו אתר מותאם בדיוק לעסק, הגיעה השעה לספר לעולם.
אך רגע לפני פרסום והשקת האתר חשוב שנבדוק שהכול עובד כשורה, שכל האלמנטים נמצאים במקום, שהקישורים פועלים, שתשתית קידום האתר מוכנה ועוד.
הפוסט הבא מרכז את הסעיפים שיש לבדוק לפני עליה האוויר והשקת אתר.
מכיוון שלכל אתר מרכיבים שונים, ואולי לא כולם יהיו ברשימה, תוכלו להוריד ולהדפיס את הצ׳קליסט ולהוסיף סעיפים שמתאימים לאתר שלכם.
אז מה עושים?
עוברים על האתר, סורקים אותו בקפידה ועוברים על כל הפרטים הקטנים.
עיצוב
1. התאמה למותג
האתר הוא חלק מהעסק ולכן צריך להכיל את המיתוג של העסק ולהיות חלק מהשפה הוויזואלית של העסק.
המיתוג צריך לבוא לכדי ביטוי בכל המרכיבים הבאים: צבעים, פונטים, אלמנטים עיצוביים, אייקונים ותמונות. וודאו שכל זה נמצא באתר.
2. favicon - עדכון סמל אתר שמופיע בלשונית הדפדפן
עדכנו את סמל התצוגה בדפדפנים, זהו חלק בלתי נפרד מהמיתוג הוויזואלי של העסק שלכם.
מבנה
3. התאמה למובייל
התאימו את האתר לתצוגת מובייל - יותר ויותר גולשים נכנסים לאתר דווקא דרך הנייד.
4. הוספת סרגל להתקשרות מהירה
עזרו לגולשים ליצור אתכם קשר.
באמצעות הוספת סרגל התקשרות מהירה תוכלו לעשות זאת בדרך אלגנטית ומעוצבת, כל מערכת (וויקס/וורדפרס) בעלת אפשרויות עיצוב שונות.
5. טפסים
יכול להיות לכם מגוון רחב של טפסים באתר. וודאו שהם פועלים, בידקו את כל התהליך של הטפסים משלב מילוי הטופס ועד סיום מטרת הטופס.
6. מבנה קישורים וכפתורים
עברו על כל הכפתורים והקישורים שיש באתר ובדקו שהם מובילים ליעד הרצוי.
7. גודל תמונה ופורמט
גודל התמונה והפורמט משפיעים רבות על טעינת האתר, פורמט מומלץ הוא jpg
8. הפעלת סרטונים וודאו שהסרטונים לא מופעלים באופן אוטומטי - מה שעלול לפגוע בנגישות האתר
9. קישור לוגו לעמוד הבית
הלוגו משמש היום ברוב האתרים עוגן, לחיצה עליו תוביל לעמוד הבית. וודאו שחיברתם את הלוגו ללינק לעמוד הבית.
תוכן
התוכן הוא המלך!
10. הגהות לטקסטים
עברו על כל הטקסטים, וודאו שאין טעויות כתיב - טעות קטנה יכולה להוביל להבנה שגויה.
11. כפתורים וקריאה לפעולה
אחד האלמנטים החשובים ביותר באתר הם הכפתורים והמילים המניעות לפעולה, חשוב לבדוק שהן ברורים והמבקרים יבצעו את הפעולה שאנחנו רוצים שיבצעו.
קידום אתר
12. חיבור דומיין והגשת האתר לגוגל
בחרו דומיין מתאים לעסק(כתובת אתר url) ונסרוק את האתר בגוגל,
אם יש לכם אתר וויקס תוכלו לעשות זאת ישירות דרך wix wiz,
אם ברשותכם אתר וורדפרס תוכלו להיעזר בתוסף yoast
ודרך גוגל google search console
13. תוכן איכותי וייחודי
וודאו שוב שהתוכן שלכם איכותי וייחודי, גוגל לא אוהב תוכן מועתק והלקוחות עלולים להבחין בכך.
14. כמות תוכן תומכת קידום אתר
סייעו לגוגל ולקידום האתר ע״י יצירת תוכן משמעותי עם מינימום מילים לפחות כדי שיוערך ע״י גוגל.
15. שילוב מילות מפתח
סייעו לגוגל ולקידום האתר ע״י שילוב מילות מפתח באופן אורגני באתר.
16. הגדרת seo ייחודית לכל עמוד
סייעו לקידום האתר ע״י הגדרת כל פרטי seo לכל עמוד ועמוד,
כותרות עמוד מדויקות וברורות התואמות לתוכן העמוד.
כתובת עמוד url באנגלית בלבד.
תיאור עמוד קצר וקולע (אותו תיאור שהגולשים יראו בפעם הראשונה בתוצאות החיפוש בגוגל, יש לתיאור העמוד חשיבות רבה להחלטת הגולש אם להיכנס דווקא לתוצאת החיפוש שלכם.
17. שימוש בתוסף קידום אתרים (yoast לאתרי וורדפרס, wix wiz לאתרי וויקס)
שימוש נכון בתוסף יסייע רבות לקידום האתר, התוספים היום מאוד ידידותיים ומנחים שלב אחד שלב אילו פעולות יש לבצע כדי לסייע בקידום האתר.
חנויות וסליקה
18. פרטי חנות
עברו בקפידה על כל הפרטים והאינפורמציה של החנות במערכת הניהול (פרטי העסק, אמצעי תשלום, דיוור אוטומטי, מדיניות חנות, מדיניות החזרות ומשלוחים)
19. מוצרי חנות
עברו על כל המוצרים בחנות, וודאו שכל הפרטים מדויקים (תיאורי מוצר, תמונות, מחירים, מחירי מבצע, מלאי ועוד)
20. תהליך מכירה
וודאו שתהליך הרכישה עובד.
הכניסו לאתר מוצר דמה שעלותו שקל בלבד, תרכשו אותו בכל אמצעי התשלום שהחנות מציעה, תתייחסו אל התהליך כאילו שגולש רוכש בחנות, כולל בחירת משלוח, עדכוני מערכת כמו היכן נמצאת החבילה, מתי יוצאת ללקוח, מיילים אוטומטים שיוצאים מהמערכת ועד משלוח קבלה ללקוח עבור הרכישה.
21. אוטומציית סליקה
לאחר שבדקתם תהליך רכישת מוצר וודאו שהכסף נכנס לחשבון הבנק שלכם.
נגישות אתרים
22. הוסיפו והפעילו רכיב נגישות באתר
נכון, תוסף נגישות לא הכרחי לפי חוק אך הוא משהו שהעין כבר התרגלה לראות ולכן האתר שלנו מקבל ״כבוד״ רב יותר בעיני הגולשים והחברה, קיימים כמה וכמה תוספים שניתן להטמיע באתר כמו enable
23. בחירת פונטים
וודאו שהפונט שבחרתם קריא. לעיתים בחירת פונט ״יפה״ אך לא קריא עלולה לפגוע בחווית הגלישה וליצור אי- נוחות של הגולש בקריאת התוכן, גם אם הוא יהיה סופר חשוב ואף נטישת האתר.
24. בדיקת ניגודיות צבעים
כשנתבונן על צבעוניות האתר - היא יכולה להראות לנו טובה, אך אם אנחנו רואים טוב כנראה שלא נבחין בבעיות ניגודיות צבעים שעלולות לפגוע בחוויית הגלישה של אנשים עם לקויות ראייה.
האתר כאן בלינק יסייע לכם לבדוק ניגודיות צבעים, איך בדיוק בודקים? תוכלו לקרוא כאן,
25. מבנה טקסטים
וודאו שהמבנה הטקסטואלי של האתר מאפשר סריקה קלה ונוחה לגולש, שיש חלוקה ברורה לכותרות ופסקאות.
(עוד בנושא אפשר לקרוא כאן בפוסט)
26. תגיות כותרת
וודאו שכל הכותרות מוגדרות בהיררכיה נכונה למבנה הטקסטואלי והתוכני של האתר, תגיות כותרת H1-H6 הן הגדרות קוד ועיצוב שאנחנו נותנים לכל הכותרות באתר.
(עוד בנושא אפשר לקרוא כאן בפוסט)
27. הוספת Alt טקסט ורֶמֶז־צָץ לתמונה וודאו שלכל תמונה ואייקון הוספתם טקסט שמתאר בדיוק את התמונה או האייקון, במידה והאייקון משמש לפעולה ציינו זאת גם.
28. חווית משתמש וניווט באתר
נוודא שחווית המשתמש טובה וידידותית (האופן בו הגולש מתמצא באתר ועושה את הפעולות שייעדנו לו), תנו לחבר או קולגה שאתם סומכים עלים לגלוש באתר. אפשר לתת לו משימה לביצוע באתר ולבחון האם הוא מצליח לבצע את המשימה בקלות (זה יכול להיות יצירת קשר עם העסק, קביעת תור, רכישת מוצר או כל דבר שיוכל לתת לכם אינדיקציה לפעולה תקינה של האתר).
על נגישות תוכלו לקרוא בהרחבה בסדרת הפוסטים כאן
פרטי עסק והתקשרות
כדי להקל על הגולשים למצוא אותנו וליצור קשר נשלב אמצעי התקשרות בתחתית האתר (הפוטר) ובעמוד צור קשר, לכל אחת מאפשרויות ההתקשרות ניצור קישור לפעולה מהירה:
29. מספר טלפון
נסייע לגולשים ליצור איתנו קשר באמצעות לינק לחיוג מהיר מהנייד.
30. כתובת מייל
נסייע לגולשים ליצור איתנו קשר באמצעות לינק לכתיבת מייל.
31. כתובת ומיקום גיאוגרפי
בעסקים רבים ציון כתובת העסק חשובה למהות העסק, אך ציון כתובת העסק באתר תורמת גם לקידום בגוגל, ומאפשרת לגולשים למצוא את העסק לפי מיקום גאוגרפי.
32. טופס יצירת קשר
נבדוק שהטופס עובד, נמלא את השדות בפרטים הנכונים וגם בפרטים שגויים כדי לבדוק התראות ושגיאות, נוודא שהפרטים מגיעים למקום הנכון ומיילים אוטומטים מגיעים ליעד.
33. רשתות חברתיות
אם יש לעסק עמודים עסקיים נוסיף קישורים (הוספת קישורים חיצוניים רבות לקידום האתר), נסייע לגולשים ללמוד עלינו ולהגיע לעסק ברשתות החברתיות, נשתדל להשתמש באפליקציות המאפשרות להתחיל לעקוב אחרי העמוד מבלי לצאת מהאתר.
34. שורת זכויות יוצרים
כדי לנסות למנוע העתקות נוסיף בפוטר שורת זכויות יוצרים וכך נגן על התוכן שלנו ברשת.
לבסוף...תנו לחברים לחוות דעה ועל הדרך תוכלו לבדוק את חווית המשתמש באתר
אחרי תקופה שאנחנו בתוך פרויקט של בניית אתר, אנחנו נוטים לא לראות את כל הפרטים הקטנים. מבט של אדם נייטרלי על האתר יכול להאיר את עניינו.
יש לכם שאלות? צריכים עזרה?
רוצים את הצ׳קליסט בגרסה להדפסה?
Komentar