על צבעים חלק {2} כיצד תורת הצבע יכולה להפוך את המיתוג ואתר האינטרנט שלך למדהים יותר



יש המון על מה לדבר שנכנסים לנושא צבעים,

זהו חלק שני מתוך סדרת פוסטים בנושא צבעים.

חלק שני | תיאורית הצבע

לבחירת צבעים לאתר משמעות רבה

בכל הקשור לאופי אותו ישדר האתר.

הצבעים הם הדבר הראשון שנבחין בו כשניכנס לאתר ולכן חשוב שניתן דגש רב לבחירת הצבעים בשלבים הראשונים של תכנון עיצוב האתר.

לצבעים גם משמעות רבה בביצועי האתר, משך זמן השהייה של הגולשים באתר, יצירת פעולות (כמו לחיצה על כפתורים), הצבעים הם אלו שיצרו וימשכו את צומת הלב של עין הגולש.

בחירת הצבעים תלויה בראש ובראשונה במותג ובאווירה שנרצה לשדר.

כדי לבחור צבעים בצורה חכמה נוכל להיעזר בתיאורית הצבע ובגלגל הצבעים. ​>> לב תיאוריית הצבע הוא גלגל צבעים.

גלגל הצבעים הוא ארגון מאויר של הצבעים על בסיס היחסים ביניהם. בסיס הגלגל מורכב משלושת הצבעים העיקריים - אדום, כחול וצהוב. נוסף בין אלה הם צבעים משניים - ירוק, כתום וסגול.

בגלגל הצבעים היסודי, בעל 12 צבעים, נוספו עוד שישה צבעים שלישוניים, שנוצרו כתמהיל של ראשיים - צהוב-ירוק, ירוק-כחול, כחול-סגול, סגול-אדום, אדום-כתום, כתום-צהוב.

גלגל הצבעים מחולק לשתי קטגוריות: הצבעים החמים, המסתובבים סביב צהוב, כתום ואדום (כולל רוב הגוונים החומים), ובצד הנגדי הצבעים הקרירים, המסתובבים סביב כחול, ירוק וסגול (כולל רוב האפור גוונים).

בשילוב צבעים הדרך החכמה

צירופי צבעים נוכל ליצור באמצעות 6 שיטות המבוססות על מיקום הצבעים על הגלגל.


​>> שיטת צבעים משלימים

בשיטה זו נבחר צבעים הנמצאים בדיוק אחד מול השני, כדי לאזן בניהם נוסיף צבע נייטרלי לצמד המשלים. צבעים נייטרליים, כמו בז', חום בהיר, אפור בהיר, שחור ולבן.

​>> שיטה אנלוגית

בשיטה זו נבחר 3 צבעים סמוכים זה לזה, הקירבה שלהם היא זו שיוצרת את ההתאמה המושלמת. נוכל ליצור ניגודיות בין הצבעים באמצעות גוונים כהים ובהירים.

​>> שיטת המשולש

בשיטה זו נשתמש במשולש שווה צלעות ונשבר צבעים השווים במרחקים בניהם. בשיטה זו נוכל ליצור איזון שבו אחד משלושת הצבעים הוא הדומיננטי אלה והשניים האחרים הם התומכים.

​>> שיטת פיצול משלימים

בשיטה זו נבחר צבע אחד ואליו נוסיף שני צבעים היושבים ליד הצבע שמשלים שלו. בשיטה זו נוכל ליצור ניגוד צבעים מעודן.

​>> שיטת התאמה בהצלבה

בשיטה זו נבחר שני זוגות צבעים משלימים הצמודים זה לזה, בפלטה שנקבל תהיה מפתיעה ונועזת, באתר כנראה שתיצור כאוס, כדי למנוע זאת נבחר צבע מוביל שיגדיר את הטון ואת השאר בניואסנים (במינונים נמוכים יותר).

​>> שיטת מונוכרומטית

בשיטה זו נבחר צבע אחד ונשתמש בגוונים השונים שלו. לצבעוניותי מונוכרומטית יש השפעה ויזואלית נקייה ומינימליסטית.

​​​>> כלים ואפליקציות להתאמה ובחירת צבעים

קיימים ברחבי האינטרנט כלים ואפליקציות רבות שיכולים לסייע בבחירת סקאלה צבעונית לאתר.

באתר : http://colorsupplyyy.com/app/

תוכלו למצוא אפליקציה ידידותית ונוחה שמאפשרת בקלות רבה ליצור שילובי צבעים בכל אחת מהדרכים עליהן דברנו, לכל שילוב תקבלו דוגמאות חיות לשילוב בצבעים רבים, ערכים לצבעי מסך, ואפילו דוגמאות למעברי צבעים.

זהו בסיס מעולה לבחירת צבעים.


באתר http://paletton.com

נתן גם כן לבדוק שילובי צבעים ולקבל את ערכי הצבעים.

באתר http://www.cssdrive.com/imagepalette/index.php

נוכל ליצור שילובי צבעים מתוך תמונה

אחת הדרכים למציאת שילובי צבעים היא מתוך השראה,יש לכם תמונה אתם אוהבים? הצבעוניות בה משדרת את המסר שתרצו להעביר? באתר תוכלו להעלות את התמונה ולקבל שילוב צבעים מתוך התמונה, הוא יוכל לתת לכם בסיס מעולה לעבודה על שילוב צבעים נכון.

אפליקציה נוספת מבית אדובי : https://color.adobe.com/

מאפשרת לצור פלטות צבעים ואף להוריד פלטות מוכנות ומרהיבות!

ColorHunt – כלי שמאפשר לבחור צבעים על סמך תבניות קיימות או פשוט ליצור בעצמכם צבעים ולראות איך הם משתלבים אחד עם השני בצורה נוחה ומהירה.

Material Palette – כלי שמאפשר לכם לנסות כל מיני שילובי צבעים על סגנון העיצוב Material Design של גוגל. הכלי לא מכיל יותר מדי אפשרויות אבל הוא עושה את העבודה למי שצריך עיצוב בסגנון הנ"ל.

​>> בחלק (3) של סדרת המאמרים בנושא צבעי נראה איך בוחרים צבעים לאתר האינטרנט.

​יש לכם שאלות?

מוזמנים לצור קשר ממש כאן

#עיצובמותג #עיצובאתראינטרנט #בחירתצבעיםלמותג

  • Facebook - Black Circle
  • YouTube - Black Circle