{ תמונה אחת שווה אלף מילים }
צילומי תדמית ובניית אתרים מתחברים זה לזה באופן טבעי כשאני בונה אתר ללקוח.
כשאנחנו גולשים באתר אנחנו קודם כל מתרשמים מהצבעים (וממה שהם משדרים לנו), מהטקסטים (שצריכים להיות ברורים ולהסביר לנו בשנייה וחצי לאן הגענו), ומהתמונות (שמיד מכניסות אותנו לאווירה ונותנות לנו הצצה אמיתית אל תוך העסק והכרות עם בעל העסק).
הרבה עסקים קטנים מסתפקים בתמונות חינמיות שניתן להוריד מכל מיני אתרים. וזה נכון, אפשר למצוא תמונות באיכות טובה, עם זאת תמונות איכותיות וייחודיות של העסק יעשו עבודה טובה יותר ויהיו אמינות יותר.
ישנם הרבה סוגים של צילומים:
צילומי תדמית / פרופיל (למשל: של בעל העסק, תחום האיפור)
צילומי אווירה (למשל: הדרכות הורים, להקות מוזיקה והופעות)
צילום מוצרים (למשל: לחנות וירטואלית, פורטפוליו של מעצבים)
צילומי חללים (למשל: אדריכלות ועיצוב פנים)
צילומי אוכל (למשל: קונדיטוריות, מסעדות)
ועוד….
זהו מאמר ראשון בנושא צילום ובניית אתרים שבו אני מארחת קולגה בבלוג שלי.
נפגשתי עם מרין קויפמן, צלמת מוכשרת, לשיחה קולחת על צילום.
מרין מתמחה בצילום תדמית לעסקים, צילום אוכל- לקונדיטוריות, בתי קפה, מסעדות, צילום אווירה ולייפסטייל.
אני שאלתי והיא סיפרה לי מניסיונה העשיר כצלמת.
אגב, למרין יש בלוג מקסים על אוכל וצילום.
(כל הפרטים והקישורים למרין תמצאו בסוף המאמר)
אז מה זה בעצם צילום תדמית?
צילום תדמית זה הכרטיס ביקור שלנו, הוא משקף אותנו ואת העסק שלנו. מה אנחנו רוצים להעביר ללקוח?
הלקוח רוצה לדעת מי עומד מאחורי המוצר או שרות מסוים לפני הרכישה או ביצוע עסקה, בסופו של דבר אנחנו עושים עסקים עם אנשים. ועל כן, הצילום יכול להבליט יתרונות שלנו. זה הרושם הראשוני שאנחנו משאירים אצל אותו הגולש הפוטנציאלי.
כשאנחנו מדברות על צילומי תדמית אנחנו לרוב מתייחסות לצילום על בעל/ת העסק, אנחנו מאפשרות היכרות ראשונית איתנו, הצצה לעולם שלנו, למרחב העבודה. ישנם תחומים רבים שההיכרות הראשונית הזו חשובה מאוד ללקוח בהחלטה אם ליצור איתנו קשר (למשל תחומי טיפול אישי).
איפה מצלמים? בסטודיו לצילום / בבית? בזמן עבודה?
הכל תלוי ומשתנה בהתאם לצורכי הלקוח ובצלם. צילום סטודיו הוא צילום מאוד מחושב עם רקע אחיד. בעצם המטרה פה להקשיב למה שהלקוח מבקש, אם זה עו"ד אז רצוי לצלם במשרד. אם מדובר בעסק מתחום הרפואה האלטרנטיבית, ניתן לצלם בקליניקה או באזור ירוק ופתוח. אני הכי מתחברת לצילום באור טבעי, כך מתאפשר משחק גדול יותר מבחינת האווירה.
באיזו שעה הכי כדי להצטלם?
לצילומי חוץ או במשרדי הלקוח עדיף לצלם בשעות הבוקר שאז האור עושה פלאים, השעות משתנות לפי העונה.
אם זה צילום סטודיו זה פחות משנה.
איך לסדר את החלל? שיהיה מסודר או לעשות סטיילינג?
תלוי איפה נצלם ומי הצלם. אני אוהבת להוסיף אלמנטים קטנים שעוזרים ללקוח להרגיש יותר בנוח בזמן הצילומים. כוס שהוא/היא הכי אוהב לשתות ממנה, יומן ואביזרים נחמדים נוספים.
מה זה סטיילינג? אפשר לעשות לבד?
כשאנחנו מדברות על סטיילינג זה לא אומר ללכת לקנות את כל איקאה (למרות שהיינו שמחות מאוד לקנות שם הכל, זה שייך לסיפור אחר…)
סטיילינג זה אומר לסדר, אפשר לפתוח את ארונות המטבח לחפש כערה יפה ולמלא פירות, לקחת עציץ מהשכנה.
לנקות - לטאטא את הרצפה, ליישר שטיח, להזיז את חבילת הטישו שלא תכנס לצילום, להתבונן בחלל ולחשוב על כל פרט שנכנס לתמונה.
מה לגבי איפור? להשקיע במאפרת או להתאפר לבד?
לגבי זה אני חושבת שכל אחת צריכה להחליט מה שנח לה, אני בעד מאפרת. אבל שהאיפור יהיה כמה שיותר טבעי.
אם הבחורה לא מתאפרת בד"כ, אז אני מציעה לא להביא מאפרת, כי בד"כ זה נראה להן כמו מסכה.
מה מצלמים? פנים? גוף? בעבודה?
רצוי לחשוב על המסר שנרצה להעביר. התמונות צריכות לשקף אותנו, בעלי העסק, איך אנחנו רוצים להצטייר בפני הלקוח.
אפשר לחשוב על מגוון רעיונות שישקפו את העשייה שלנו בעסק, צילום תוך כדי עבודה, צילום פנים.
יש דרך להתכונן ליום צילומים?
לישון טוב ולבוא עם חיוך. זה יום שמוקדש לבעל/ת העסק ואני רוצה שכל מי שמגיע לצילומים ייהנה כמה שיותר!
להביא דוגמאות של תמונות פרופיל להשראה - אני ממליצה לחשוב על האווירה שתרצו ליצור בתמונות, אפשר לעשות חיפוש במאגרי תמונות כדי לחפש השראה לצילומים, באופן זה אני יכולה ללמוד ולהבין מה תהיה התוצאה המושלמת של צילומים.
מה לובשים? להביא בגדים מהבית?
כן, ללקוחות שני אני ממליצה להביא בין 2-3 תלבושות, כדי שיהיה אפשר להחליף תמונות מידי פעם. חשוב להרגיש טוב על הבגדים שנבחרו לצילומים, כיוון שצילומי תדמית צריכים לשקף את האופי האמיתי של בעל העסק ולתת אפשרות לשקף את זה ברשתות החברתיות או האתר.
מה לגבי גודל של תמונות?
לפעמים אני מקבלת מלקוחות תמונות כאלה שכמאט ואין רקע, אפילו שיער חתוך…
איך פותרים את הבעיה הזו? צלם צריך לשים לב לפרטים כאלה, אם לא גם פוטושופ לא יעזור. אם יודעים מראש איפה ישמשו התמונות- למשל אתר, אני ממליצה להראות לצלם מראש שיוכל לתכנן את אופן הצילום,
אם יש אפשרות עריכת תמונות תמיד טוב שיהיה רקע מסביב לגוף, במידה ולא רצוי צילום פורמט כמה שיותר מדויק לייעוד של התמונות.
מה לגבי פורמט (=סוג קובץ) של תמונות?
אפשר לתכנון או לבקש מהצלם להכין את התמונות שיתאימו למשל לרשתות חברתיות (בהנחה שאנחנו יודעים איפה ישמשו התמונות)?
צלמים מעבירים פורמט של JPG או Save to web פורמט שמומלץ לרשתות חברתיות.
מומלץ תמיד לבקש תמונות באיכות גבוהה ועותק נוסף באיכות מוכנה לפרסום ברשתות חברתיות.
איך בוחרים צלם? צלמת?
מבקשים המלצות ממכרים. כדאי להציץ בתיק עבודות לראות שמתחברים לסגנון העבודה.
לאחר מכן רצוי לקבוע שיחה קצרה, אם הכל הולך אז ממשיכים, בהצלחה!
יש לי פחד מפני מצלמות, איך מתגברים עליו?
הרבה אנשים נבוכים ממצלמה ומהצלם, כי זה מצב שאני לא רגילים אליו. צלם יודע להשרות ביטחון ולאחר 15 דקות ראשונות של מבוכה כבר שוכחים שזה מביך ונכנסים לעניין.
באיזה שלב של העסק את ממליצה לעשות תמונות תדמית?
כל אחד וההרגשה שלו, ממליצה לא לחכות עם זה כיוון שלקוחות אוהבים לראות מי אתם, מעבר למוצר שאתם מוכרים. הם מחכים לראות ולשמוע על סיפור שלכם.
תמונת תדמית טובה מעבירה את הסיפור בצורה מושלמת.
תודה גדולה למרין ששיתפה בידע הרחב שלה,
את מרין תוכלו למצוא:
בפייסבוק Marin Photography
באתר שלה ממש כאן
הבלוג המקסים שלה ממש כאן
ובעמוד האינסטגרם שלה ממש כאן
יש לכם שאלות? רוצים לבנות אתר?
מוזמנים לצור קשר ממש כאן
Comments