אחת השאלות שאני נתקלת בהן רבות | שומעת מלקוחותיי היא האם לבנות עמוד נחיתה או אתר? למה אני בעצם צריך או צריכה עמוד נחיתה? יש לי אתר.
בפוסט הזה אחדד ואסביר את ההבדלים בין השניים וכיצד משמש כל אחד מהם ככלי שיווקי לעסק ובסופו של דבר - האם צריך גם עמוד נחיתה וגם אתר אינטרנט?
במאמר אני מתייחסת בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים, כאלו שנולדו מאדם פרטי ולא מגוף גדול, תאגיד או חברה. עסק כמו שלי ושלכם.
אתר אינטרנט זהו הבית של העסק. אוסף של דפי אינטרנט המקושרים ביניהם ושותפים לתחום מסוים - שהוא העיסוק שלנו, עולם התוכן שלנו ומה שמקיף את העסק.
אתר אינטרנט יכיל מספר דפי תוכן בניגוד לדף הנחיתה שבנוי לרוב מעמוד אחד ועמוד נוסף אליו מופנה הלקוח לאחר שהוא ממלא פרטים. בתוך האתר אנחנו מספרים את הסיפור של העסק בהרחבה, דרך עמודי האודות, השירותים, המוצרים, עמודי מידע, בלוג, חנות מוצרים ועוד.
באתר יוכל הגולש, שהוא לעיתים גם הלקוח הפוטנציאלי שלנו, לעבור מעמוד לעמוד ולבצע פעולות שונות ומגוונות (יצירת קשר עם העסק, קריאת מאמרים, רכישת מוצרים, הזמנת חדר במלון והאפשרויות אין סופיות.
אתר של עסק הוא נכס שיווקי וכלי עבודה, בו אנחנו כבעלי עסקים יכולים לפרוש בפני הגולש את כל השירותים, היכולות והתועלות של העסק. אם יש לכם עסק שבו אתם מוכרים מוצרים או שירותים, תוכלו למכור אותם דרך האתר.
דף נחיתה - דף ייעודי שנבנה לצורך מסוים וליצירת פעולה אצל הגולש
לפני שנסביר מה זה עמוד נחיתה, כדאי שנדע איפה נתקל בעמוד נחיתה, איפה נוכל לפרסם אותו, איך הלקוחות שלנו יראו את העמוד נחיתה.
באנר שיווקי של גוגל יוביל לעמוד,
פוסט בפייסבוק,
תוצאות חיפוש באינטרנט,
עמוד באתר המורחב שלנו שמפנה אל דף נחיתה ייעודי,
וכן הלאה.
דף נחיתה הוא אמצעי שיווק מאוד חזק, שמטרתו להניע את הגולש לפעולה ספציפית וממוקדת מאוד. זהו
עמוד אינטרנט בודד, ללא דפים נוספים בהם הגולש יכול לדפדף וללא קישורים (אפילו לרשתות חברתיות).
זהו עמוד קל מאד לתפעול שאפשר לבנות גם ללא בונה אתרים או מעצב. קיימות היום המון מערכות המאפשרות בניית דף נחיתה ללא צורך באיש מקצוע.
מטרתו העיקרית איסוף לידים שהם למעשה פרטי ההתקשרות של הלקוח הפוטנציאלי, הוא אותו גולש שקרא את דף הנחיתה, התרשם מהתוכן ומהטיזר שיצרנו ומילא את הפרטים כדי לקבל מידע נוסף.
הלקוח מוסר פרטים או עושה פעולה כל שהיא:
להשאיר פרטים,
ליצור קשר,
להתקשר,
לקנות מוצר,
להירשם לקורס,
ועוד...
העסק נותן משהו בתמורה:
מאמר שייתן ערך ללקוח,
הנחה,
עצות,
ידע,
משהו חינמי,
ועוד...
ממה בנוי עמוד הנחיתה?
כותרת שיווקית ברורה ואינפורמטיבית,
תמונה הממחישה את המוצר,
טופס הרשמה להשארת פרטים (נקפיד לבקש מהגולש רק מה שבאמת נחוץ),
כפתור הנעה לפעולה (call to action) בולט וברור,
הוכחה חברתית | עדויות לגבי טיב המוצר, תגובות ברשתות חברתיות, ביקורות.
יתרונות של המוצר.
תועלות, מה יצא לגולש?
נקודות למחשבה...
רגע לפני שנגש למלכת בניית העמוד, לבד או עם איש מקצוע, חשוב שנשים דגש על כמה דברים:
מחקר: כדי שעמוד הנחיתה יגרום לגולש לבצע פעולה הוא צריך להיות מדויק וממוקד, נבדוק מי קהל היעד? מה הוא צריך? מה הוא רוצה לקבל בתמורה? ננסה להבין את הצרכים של הלקוח.
תמציתי וענייני: כדי שלא נעייף את הגולשים חשוב שנקפיד על תוכן ממוקד, ענייני, ובסדר היררכי נכון, שימוש בכותרות ופסקאות.
שפת התוכן: שיווקית, ברורה ואינפורמטיבית. התאמת מילים לשפת הגולש (מונחים מקצועיים לא בהכרח יועילו).
צבעים: בחירת צבעוניות היא חשובה מאוד, כדי שיזהו למי שייך עמוד הנחיתה (על מנת שלקוחות קיימים יזהו בקלות וישמחו לראות משהו שקשור בעסק) הצבעים צריכים להיות חלק מהמיתוג | הנראות של העסק, מומלץ לבחור 3 צבעים ( כותרות ראשיות + כפתור הנעה לפעולה, כותרות משניות, ופסקאות מומלץ באפור). רקע אחיד. במידה ולעסק אין מיתוג אפשר ליצור פלטה צבעונית | שילוב צבעים לבד, חשוב להקפיד על התאמה צבעונית נכונה, נתן לעשות זאת גם לבד באתר coolors נגישות צבעים: רוב מערכות הדיוור נגישות היום, עם זאת רצוי לבדוק שצבעי הטקסט בולטים מעל הרקע, נתן לבדוק זאת באתר webaimr .
כפתור הנעה לפעולה: בולט וברור.
איפה נבנה עמוד נחיתה?
לא צריך להיות מעצב או מתכנת כדי לבנות עמוד נחיתה, קיימות היום כמה חברות המציעות מערכות בניית עמודי נחיתה ודיוור לקוחות ממש בקלות בשיטת Drag & Drop.
אני ממליצה ללקוחותיי על viplus מערכת ידידותית מאוד ובעברית.
יתרונותיו של דף נחיתה הם רבים, במיוחד על פני אתר אינטרנט שלם.
חשוב שנזכור מה מטרתו של עמוד הנחיתה, למי אנחנו פונים ואיך, בסופו של דבר, יבצע את הפעולה לשמה בנינו את עמוד הנחיתה.
נהניתם מהמדריך? אשמח לשמוע את תרצו לדעת עוד, רשמו לי מה חשבתם
ואשמח אם תשתפו אותו עם חברים.
אני פה לכל שאלה.
Comments