top of page

על צבעים חלק {4} על נגישות ובחירת צבעים לאתר



על צבעים חלק {4} על נגישות ובחירת צבעים

יש המון על מה לדבר שנכנסים לנושא צבעים,

זהו חלק רביעי מתוך סדרת פוסטים בנושא צבעים.

בחודש הבא ייכנס לתוקף חוק הנגישות באתרי אינטרנט. במילים פשוטות, מדובר בהפיכת אתר האינטרנט שלנו לנגיש עבור בעלי מוגבלויות.

כאשר מדובר בבחירת צבעים, אנחנו מדברים על אנשים הסובלים מבעיות ראייה בדרגות שונות, בין היתר בעלי לקויות ראייה ועיוורי צבעים.

עיצוב אתר אינטרנט עבור לקויי ראייה ועיוורי צבעים הוא תהליך משמעותי ובחירת הצבעים שבהם נשתמש תשקף את החוויה של אנשים אלו כשהם מגיעים לאתר שלנו.

בוני אתרים מקצועיים מייצרים בעצם חלופות שמאפשרות לעיוורי צבעים לראות כפתורים בגוונים מסוימים הברורים לעין עבורם. כשמדובר באנשים הסובלים מלקויות בראייה, המטרה היא ליצור אתר שיהיה קל לקריאה, ברור ונקי מהפרעות. הטקסטים צריכים להיות קריאים, הכפתורים והטפסים ברורים לעין והפונקציות השונות קלות לזיהוי.

הנה כמה כלים שמסייעים לבניית אתר נגיש:

בדיקת ניגודיות צבעים:

בתהליך בחירת הצבעים ובניית האתר חשוב לחזור ולבדוק את רמת הניגודיות בין הצבעים. אנחנו צריכים לוודא שיש ניגודיות ברורה בין הרקע לטקסט. באמצעות אתרים כמו זה שלפניכם ניתן לעשות זאת על ידי הקלדת מספרי הגוונים השונים.

נקליד את ערכי צבע הטקסט + ערכי צבע הרקע = נקבל תוצאות רמת הנגישות.

(תוצאה אידאלית היא רמת נגישות AAA )


אתר לבדיקת רמת נגישות:

אתר זה מאפשר לנו לבדוק את היחסים בין הצבעים בכל האתר ובכך את רמת הנגישות. כל מה שצריך לעשות הוא להכניס את כתובת ה-URL של האתר ולקבל תמונה כללית של ניגודיות הצבעים.

 

בכל הקשור לנגישות אתרים, אני ממליצה בחום לפנות לבונה ומעצב אתרים מקצועי שיוכל לסייע לכם להתאים את הצבעים באתר לרמת נגישות גבוהה.

ניתן לקרוא עוד על החוק להנגשת אתרים באתר איגוד האינטרנט הישראלי http://www.isoc.org.il

 

לסיכום, תורת הצבעים - הן לעיצוב המותג והן לשילוב באתר האינטרנט - היא תורה רחבה ומלאה בתיאוריות, כלים שימושיים, מחקרים פסיכולוגיים ומחקרים על שיווק בעידן החדש.

כדי להגיע לשילוב הצבעים הרצוי בבחירת המיתוג, כדאי להתייעץ עם מומחה שיכול ללוות אתכם שלב אחר שלב בתהליך עיצוב מותג ועם בונה ומעצב אתרים שיוכל לבנות עבורכם אתר אינטרנט נגיש, המשלב את הגוונים הנכונים לפי המיתוג שלכם.

 

​יש לכם שאלות?

207 צפיות0 תגובות
bottom of page