top of page

הספה שלך | מקרה בוחן

נעים להכיר - אתר חדש

תכירו, זו מאיה, היא כותבת מגיל צעיר למגירה, למחברת, לקופסאות נעליים, בת זוג של אופיר, אמא לתאומות בנות 4.5 ופיצית בת שנה. אוהבת לשאול שאלות וסקרנית מלידה. אוהבת אנשים, יוצרים, יזמים, אומנות, קצב וכל מה שמגדל כנפיים, עושה לחשוב, ממלא בהשראה והתפתחות. מאמינה שכתיבה מאפשרת גדילה וצמיחה לזו שכתבה ולזו שקראה. כתיבה היא פגישה, היא הזמנה, היא חלון הזדמנויות.



לפני הכל...מה רוצה?

מאיה פנתה אלי להקים עבורה אתר עם בלוג אישי (בשאיפה שיום אחד יהפוך לעסק - זו השאיפה ויש לה כבר התחלה!),

שיעזור לה להתפתח יצירתית ו"לצאת החוצה",

שיהיה בו מקום שהיא תוכל לכתוב,

שיהיה בו מקום שבו היא תארח כותבות,

נשים שאוהבות לכתוב, מלאות השראה ורעיונות,

על החיים, על אמהות, על ילדים ועוד מלא דברים!


מאיה ביקשה אתר עדין, נקי, נוח ומסודר.

אתר שהיא תוכל להסתדר איתו לבד.

 

יצאנו לדרך / פגישת התנעה ואפיון אתר

את תהליך הקמת האתר התחלנו בפגישת קפה באמצע הדרך, בפרויקט הזה המפגש הפיזי היה חשוב לנו כדי ליצור היכרות אישית יותר מהרגיל, למאיה היה חשוב שאפגוש אותה, אשמע אותה, מה קרה לפני שהחליטה לעבוד איתי ומה הציפיות שלה מהתהליך (אחרי אכזבה שהייתה לה מאיש מקצוע אחד שהתחיל להקים עבורה את האתר).


אחד הדגשים שהיו לה חשובים (מעבר לעיצוב, ומה שיהיה באתר) הוא הליווי האישי, מאיה ביקשה שאקח אותה יד ביד לאורך הפרויקט, שאנחה אותה בכל שלב ושלב, שלא יהיה לה עומס אינפורמציה, שהכל יהיה נוח וברור, מה עושים, מה צריך לעשות ומתי.


 

אחת הבקשות הייחודיות של מאיה היה ליצור הפרדה בין הפוסטים שלה לפוסטים של הכותבות בבלוג ולאפשר מקום שבו מאיה תוכל לספר בכמה מילים על כל כותבת בפוסט האישי שלה, ולכן יצרתי עבודה שתי תבניות להצגת פוסטים - אחת של מאיה ושניה עבר הכותבות.

 

בסוף הפגישה היה לנו כבר אפיון אתר, למאיה היה מאוד ברור מה הולך להיות והיא קיבלה ממני קצת שיעורי בית להתחלה.

כל פרויקט הקמת אתר חדש אני מתחילה בפגישת התנעה, בפגישה אני מקשיבה ללקוח, זו ההזדמנות הכי טובה שלי להכיר את הלקוח ללמוד עליו, בפגישה אנחנו יורדים לכל הפרטים הכי קטנים בפרויקט, וכבר מתחילים לאפיין אותו, מי יהיו הלקוחות? מה נרצה שהן יעשו? מה נציג באתר? מה יהיה בכל עמוד? איך האתר יעבוד? ועוד המון נושאים.



מתחילות לעבוד


1/ בחירת פלטפורמה להקמת האתר

מאחר ומהות האתר של מאיה הוא הבלוג בחרתי להקים אותו על מערכת לבניית אתרים #וורדפרס והתוסף הישראלי #אלמנטור, שמאפשרת ליצור בלוג מורכב ולתת את הייחודיות לבלוג האישי של מאיה ולבלוג שבו מאיה מארחת כותבות (בחירת פלטפורמה נעשתה כבר בשלב ההיכרות הראשונה שלנו).

2/ עיצוב

אחרי ההיכרות שלי עם מאיה, השיחות שלנו, הבנתי שהאתר צריך לשקף אותה, את העדינות והדיוק שלה דרך בחירה מוקפדת של מבנה מינימליסטי ונקי, צבעים רכים, תמונות מדויקות.

בשלב הראשון עיצבתי את עמוד הבית שהכתיב את השפה העיצובית של כל האתר, לאחר מכן עיצבתי כל עמודי האתר באותה שפה.

3/ כתיבת תכנים

במקביל לעיצוב האתר, בהנחייתי ובהתאם לאפיון מאיה כתבה את כל הטקסטים לאתר תוך שילוב מילות חיפוש,


4/ השקה!

השלב הכי מרגש, לספר לעולם!

כל השקת אתר מרגשת אותי, להסתכל על נקודת ההתחלה ועל התוצאה!




מאיה כתבה לי שהיינו עוד באמצע הדרך

נפתח בוואו!!!!!! (ולא אויי (: ) אני מאוד אוהבת את האתר והנראות שלו , הרקע הלבן בדפי הבלוג והפוסט מקסים בעייני! עוד לא פתחתי את המחשב אז בינתיים מתרשמת רק מהנראות שבנייד (לא צופה הבדל) אני מרגישה שזו אני והכי אני שמחה שזו את שמלווה אותי אבל אנחנו עוד לא בסוף יש עוד קצת אז רק זורקת בקטנה שתדעי (:


בסוף היא כתבה לי...

מותר להגיד שאני מאוהבת באתר שעיצבת לי? הייתי חייבת להגיד את זה. סתם כי עכשיו בעמוד הבית הכל במקום מבחינת כמות פוסטים, עם כותבות וכו'.. ואני פשוט נהנית ! ממש ממש נהנית להסתכל עליו ולהגיד: זה שלי וזה כל כך יפה וכל כך מקצועי. עוד א.נשים צריכים להכיר אותך ויפה שעה אחת קודם!

 

מאיה נכנסה ללב שלי,

המפגש בינינו היה כאילו שאנחנו כבר מכירות - או שאולי נועדנו להפגש,

ואני מאחלת לך - מאיה היקרה - המון הצלחה!

 

bottom of page