קחו רגע צעד אחורה ותתבוננו על האתר שלכן מהצד, עכשיו תשאלו את עצמכם שאלה אחת כנה: האם מובן לי לאן הגעתי? עכשיו תנסו לשאול שוב אבל מנקודת מבט של משהו שמגיע לאתר בפעם הראשונה.
בואו נדבר לרגע על מבנה התוכן באתר.
מצד אחד:
למה לעבוד קשה? טקסט אחד ארוך וסגרנו עניין.
מצד שני:
אפשר לעשות את זה נכון ולהפיק מכך תועלות רבות.
{איך אנחנו מסתכלים}
תחשבו רגע על הדרך בה אנחנו קוראים עיתון או מגזין: מתחילים מסריקה כללית, מתרשמים מהתמונות, ממשיכים לקריאת כותרות שמשכו את העין ורק אם נשמע מעניין נמשיך לקריאת התוכן, נכון?
מה עשינו?
סרקנו במהירות ועשינו החלטה - לא בזבזנו זמן יקר.
כך קוראים היום גם אתרי אינטרנט ובכלל - תכנים אינטרנטיים.
אם התוכן היה עמוד שלם מלא בתוכן בלי כותרות, בלי פסקאות מסודרות וללא חלוקה נעימה שנותנת לעין לנוח, כנראה שלא היינו מקדישים אף לא שניה לבדוק אם משהו פה מעניין.
{על עריכת תוכן}
לעריכת תוכן בדרך הנכונה יש כמה מטרות חשובות:
חווית גלישה מהנה - נאפשר לגולש להבין יד לאן הגיע, כך שיהיה קל ונוח לסרוק את האתר ולהבין במהירות לאן הגיע.
יצירת אתר נגיש (נעמוד בחוק)
סריקה טובה יותר של האתר ע״י גוגל, דבר שיתרום לקידום האתר
קריאת התוכן תהיה קלה נוחה וברורה יותר לכל אחד
נקודות שכדאי שנקדיש להן מחשבה שניגש לכתוב את התכנים לאתר שלנו:
הגדרת תגיות כותרת - נקפיד לאפיין כל כותרת בתגית המתאימה לה לפי סדר היררכיה. הכותרות באתר מסודרות לפי H1 - הגדולה ביותר ועד H6 הקטנה (עוד על תגיות כותתרת אפשר לקרוא כאן בפוסט...קליק לפוסט)
עיצוב (בנוסף להגדרת תגיות כותרת) - ניצור הבדל ויזואלי בית כותרת ראשית לבין כותרות משנה, ובין כותרות המשנה ברמות השונות וניצור הגדרת עיצוב אחידה לכל הפסקאות.
עימוד טקסטים - נעצב את העמוד באופן כזה שלקורא יהיה קל ונוח לקרוא - פסקאות קצרות וצרות.
שפת הגולש - ניצור שפה כתובה לאתר, כזו שהגולש יוכל להתחבר אליה ולהבין אותה בקלות.
מילות מפתח - נשלב בטקסטים באופן אורגני את מילות המפתח של האתר.
תמונות - נשלב תמונות שימשכו את העין של הגולש ויצרו משיכה ועניין אל התוכן.
יש כמובן יוצאי דופן:
לכל עמוד כמות תוכן שונה ולכן מבנה התוכן ישתנה בהתאם,
בעמוד הבית נמצא יותר כותרות ובעמודי פנים פסקאות מורחבות יותר.
{איך זה נראה בפועל}
בעמודי תוכן בהם נספר על השירותים של העסק לרוב נצטרך להתמודד עם כמות תוכן רבה.
אם נסדר ונעמד אותה נכון נוכל לעזור לגולשים לקרוא את העיקר ובשאיפה לכמה שיותר תוכן.
האתר של הילה דותן | החממה להורות אתגר אותי עם הרבה תוכן שכולו חשוב לקריאה.
בעריכת הטקסטים פרקנו אותם לכמה פסקאות קצרות שאת כל אחת הובילה כותרת ואת העמוד הובילה תמונת אוירה מתאימה.
באתר של דר׳ קורין | רפואת שיניים המשימה העיקרית הייתה להציג כמה שיותר טיפולים ולאפשר פוקוס על כל אחד ואחד מהם. גם כאן הטקסטים נערכו פסקאות קצרות שאת כל אחת הובילה כותרת ואייקון.
{בואו נסכם!}
הגולש מתרשם ועושה החלטות קודם כל על סמך המראה של האתר ועל סמך חוויית הגלישה בו.
בעזרת מבנה תוכן ובו כותרות ברורות ופסקאות המאפשרות קריאה נוחה, נמשוך את עיני הגולש למקומות הנכונים ונוכל לסייע לו להבין בקלות לאן הגיע ומה ימצא באתר.
חשוב שניתן דגש לנושא כבר בתכנון כתיבת התכנים באתר, דבר שיסייע לנו בעיצוב מבנה ונראות של האתר.
יש לכם שאלות? רוצים לבנות אתר?
מוזמנים לצור קשר ממש כאן
Comentarios