top of page

מתי הזמן הנכון עבורי להקים אתר?

עודכן: 4 ביולי 2020


אחת ההתלבטויות הקשות של בעלי עסקים רבים היא מתי הזמן הנכון להקים אתר. אני לא חושבת שיש זמן נכון או לא נכון, יש זמן שמותאם לקצב הטבעי של העסק, להתפתחות שלו ולתהליך הדיוק והמיקוד שאנחנו עוברים כבעלי עסקים, מול העשייה שלנו.


מתי הזמן הנכון עבורי להקים אתר?

מהרגע הראשון או דווקא אחרי התבשלות?

יש עסקים שעם הקמתם צריכים תשתית מלאה, כזו שכוללת גם אתר אינטרנט. שאני מדברת על תשתית אני מדברת על מיתוג, שיווק, רשתות ואתר שפועל מהרגע הראשון ומבטא את כל מה שהעסק רוצה לשקף. זאת במיוחד במקרה שבו האתר הוא חלק מפעילות העסק - למשל חנות וירטואלית. מותגי אופנה, חפצים, עיצוב או כל מוצר פיזי אחר שצריכים חנות, לא יכולים לחכות עם בניית האתר, באופן טבעי.


עניין של בשלות

יש עסקים שצריכים להיות יותר מבוססים בשוק, מבוססים ומבושלים בתוך העסק, להבין מה ואיך יש להם להציע ללקוחות שלהם. כך למשל נותני שירות כמו יועצים, מאמנים, מעצבי פנים, אדריכלים ואנשים שתהליך הבנייה של העסק וההתפתחות שלו מביאה להם מקרי בוחן, דוגמאות ופרויקטים להציג באתר.


מצד שני, אני כמעצבת אתרים צריכה אתר שישקף את היכולות שלי ובו אוכל להציג פרויקטים מהרגע הראשון. גם כותבי תוכן, שהבחירה בהם מתבססת על היכולת שלהם להתנסח, צריכים אתר כדי לבטא את עצמם ולהכניס את הלקוח הפוטנציאלי לתוך עולם התוכן שלהם.


אמנים שלא מוכרים את מוצריהם דרך חנות וירטואלית לא חייבים להקים אתר בתחילת הדרך. יש להם אפשרויות חשיפה נוספות במסגרתן נחשף הקהל ליצירות שלהם. כך למשל בירידים, מכירות חג מיוחדות, חנויות פופ אפ או שיתופי פעולה עם חנויות קיימות, לצד מכירות דרך אתרי אינטרנט חלופיים כמו אטסי.


עם זאת בשלב מסויים, לאחר שנוצרת קהילה סביב העסק והחשיפה גדלה, כדאי לבנות אתר עצמאי שיאפשר לנהל את מערך ההזמנות, להוסיף עוד שכבות תוכן מעניינות לצד המוצרים וליצור מקום מסודר שהוא גלריה ליצירה משלהם.

יש לכם כבר אתר מתחילת העסק - מתי הזמן לשדרג?

עסק הוא דבר דינמי ומשתנה כל הזמן. השינויים בעסק צריכים לבוא לידי ביטוי גם באתר שהוא בעצם הבית של העסק ברשת. לאורך הזמן, בעיקר אם האתר הוקם עם תחילת הפעילות בעסק, חשוב להיות עם היד על הדופק, לעדכן את האתר וליצור מצב שהוא תמיד נמצא בקו אחד עם החידושים העיצוביים, הפונקציות שמשרתות את הלקוח והתכנים הכי מעודכנים.

מה מומלץ לשדרג לאורך הזמן?

  • טקסטים שיווקיים - המידע באתר חייב להיות עדכני ולהתאים למה שקורה בעסק, לכן כדאי לבדוק מדי תקופה מה צריך לשכתב ולשנות ואיזה טקסטים אפשר לשדרג כדי שיהיו אפקטיביים מבחינה שיווקית.

  • עדכון שירותים - הוספתם שירותים ומוצרים לעסק?...אל תשכחו לעדכן אותם גם באתר ולהיפך - הפסקתם לתת שירום או למכור מוצר והוא הופיע באתר - זכרו להסיר אותו מהאתר!

  • נגישות - חשוב שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלויות, יהיה קריא וברור ושהאינפורמציה בו תועבר בצורה הכי נגישה ומדויקת ללקוחות ולגולשים.

  • טרנדים בעולם האתרים - הקפדה על עיצוב עכשווי לצד פונקציות באתר שנותנות מענה לגולשים, מחיבור לרשתות חברתיות רלוונטיות ועד ליצירת קשר דרך אפליקציות מסוימות, חשובה להתפתחות העסק. חשוב לבחון את ההתנהלות בתוך האתר מדי תקופה ולהתאים אותו לרוח הזמן - גם במובן העיצובי וגם מבחינת חוויית המשתמש.

  • הוספת אלמנטים חדשים - בין אם האתר בנוי על בסיס וורדפרס או וויקס, שתי המערכות מציעות כל הזמן חידושים ואפשרויות מעניינות. כשהעסק צומח ומתפתח, כדאי לשקול אילו תוספות ישדרגו את האתר, מבלוג ועד למערכת קורסים, בהתאם לפעילות העסק.


אז מתי הזמן הנכון להקים אתר? כל אחד מאיתנו צריך לבחון מתי הוא יכול לקחת את הצעד ומתי הצעד הזה ישרת אותו ואת העסק בצורה הטובה ביותר.
93 צפיות0 תגובות
bottom of page