top of page

מה עושים כשצריך אתר אבל העסק עדיין לא מגובש?

עודכן: 29 בנוב׳ 2019

כל מי שפותח עסק חדש, וגם אני הייתי שם, נכנס למסע מלא שאלות. בתוכו הרבה מאד פעמים אומרים לנו שצריך. "צריך אתר", "צריך עמוד עסקי", "צריך יועץ" וכו' וכו'. אני לא באמת מאמינה שכל בעל עסק שפתח זה הרגע את העסק שלו צריך אתר מהרגע הראשון, אבל אני חושבת שככל שיש בהירות לגבי המוצרים שלנו, השירותים שמוצגים באתר וקהל היעד - אפשר להתחיל לחשוב על הפלטפורמה השיווקית הנהדרת הזו.


מה עושים כשצריך אתר אבל העסק עדיין לא מגובש?

איך יודעים שהגיע הזמן לאתר?


כשמאחורי העסק כבר יש קונספט מסודר

גם מאחורי עסק בתחילת הדרך יכולה להיות תוכנית פעולה. בעזרת הכוונה מקצועית, למשל של יועץ עסקי, אפשר וחשוב ליצור את האסטרטגיה העסקית מאחורי העסק.

כשזה קורה וכשיש תוכנית פעולה, אפשר להתחיל לחשוב על הפלטפורמות השיווקיות ואיפה כל האסטרטגיה הזו תבוא לידי ביטוי. אתר מהווה פלטפורמה שבה תוכלו לייצג את כל מה שאתם מציעים - מהשירותים או המוצרים ועד לבלוג שיקדם את העסק ויהיה עוד מקום לשווק אותו, רישום לניוזלטר ולעדכונים ועוד. אלו יתרונות חשובים לתחילת הדרך העסקית והשיווקית שלכם ואתר יכול לספק את זה.


כשיש מוצרים שצריך למכור אונליין

חנות אינטרנטית היא הבסיס להרבה מאד עסקים היום וכדאי לבנות אותה בצורה נכונה, עסקית ושיווקית, כבר מהרגע הראשון. אני מכירה הרבה מאד בעלי עסקים שאילתרו בתחילת הדרך, הצטרפו למיזמי חנויות אינטרנטיות שגבו מהם עמלות גבוהות או השקיעו בעיצוב בפלטפורמה בסיסית של חנות וגילו שזה לא בדיוק מה שהם רוצים - רק אחרי ששילמו הרבה מאד כסף.

אתר משלכם שהוא חנות אינטרנטית הוא בעצם בית לעסק - הוא נכס משלכם שבו תוכלו למכור מה שתרצו, לנהל את מערך השיווק שלכם, להקים מועדון לקוחות ולעשות הרבה מאד פעולות שלא בכל פלטפורמה חיצונית תוכלו לעשות.


כשיש כבר שפה לעסק וברור מי הקהל שלו

זה הזמן להקים אתר. האתר יוכל לייצג כבר מההתחלה את השפה והטון של העסק, לרכז במקום אחד את כל המידע ולפנות לקהל הנכון. זה דורש תהליך של אפיון אבל בסופו של דבר אפשר לשלב בתהליך בניית אתר גם תהליך של עיצוב ומיתוג, וליצור תוך כדי תנועה את השפה העיצובית.


 

אז איך ניגשים להקמת אתר אם העסק חדש?


בוחרים אנשי מקצוע טובים שילוו אתכם בתהליך

לצד בניית האתר עצמו, אפשר להיעזר ביועץ עסקי שמלווה עסקים בתחילת הדרך ויוכל ללוות גם את הפרויקט מהצד העסקי שלו. לצד יועץ עסקי תוכלו להיעזר בבונה אתרים ומעצב שמתמחה גם בחוויית משתמש ויוכל לנהל את התהליך עבורכם. כותב תוכן יוכל לסייע לכם לבנות את תשתית המסרים לעסק.


מבינים מה צריך כדי להקים אתר

לצד עיצוב גרפי שאפשר לבצע תוך כדי תנועה בזמן האתר, צריך לחשוב על המוצרים שיועלו לאתר, התכנים, הצילומים המתאימים והחיבורים הנכונים לפלטפורמות השיווקיות השונות. את ההכוונה הזו אני נותנת בתחילת הדרך, בשלב אפיון האתר.



חוקרים את השוק

אחד הדברים החשובים בעיניי בתחילת הדרך הוא לבדוק מה קורה בשטח. איך נראים האתרים של המתחרים שלכם? אילו אתרים אתם אוהבים ומתחברים לשפה העיצובית שלהם? מאילו אתרים אתם יכולים לקבל השראה לקראת בניית האתר שלכם? ככל שתעשו יותר מחקר בשוק שלכם ומסביבו, תוכלו לגשת לתהליך בלב שלם ומוכנים לעבודה.


בוחרים מוצרים

בחירת המוצרים שיופיעו באתר, או השירותים אם מדובר בנותן שירות, קריטית. אחד התהליכים החשובים ביותר היא הגדרת סל המוצרים שלכם - כדי שיהיה אפשר להתחיל לאפיין את הדרכים הטובות ביותר להציג אותם באתר.


למרות שנדמה שבניית אתר הוא תהליך ששמור בעיקר לעסקים מגובשים ויציבים, אצל עסקים רבים בתחילת הדרך האתר יכול לשמש פלטפורמה שיווקית חשובה מאד - ואפילו הכרחית. לכן, רגע לפני שאתם מעבירים את המשימה לבנות אתר לשנה הבאה, חישבו על הנקודות שציינתי כאן.

אני מזכירה שאני נמצאת שם כדי ללוות אתכם לא רק בבניית האתר אלא בגיבוש חוויית המשתמש, בעיצוב האתר ובהכוונה לגבי אנשי מקצוע מתאימים שיעזרו לכם במסע הזה.


אני מזמינה אתכם לשתף אותי הבתלבטות, כאן בתגובות או לכתוב לי כאן בלינק



48 צפיות0 תגובות
bottom of page