את השאלה הזו אני שומעת בהרצאות שאני מעבירה וקוראת לא פעם בקבוצות בהן אני פעילה
הרי יש לי פייסבוק והוא פעיל ואנשים עושים בו "לייק", מגיבים
ולפעמים אפילו משתפים את הפוסטים שלי.
אני מספרת להם שם על פועלי – על בניית אתר אינטרנט חדש ללקוחה, על מאמר מעניין שקראתי, על מאמר כמו זה – שכתבתי.
אז למה לי גם אתר?
אתר הוא נכס לפני הכל, חשוב להבין מהו אתר בהשוואה לפייסבוק.
בעוד שהפייסבוק, למרות שנדמה לנו שמותר לנו לכתוב, להעלות ולפרסם בו כל מה שנרצה, הוא עסק של אדם אחד – מארק צוקרברג שמו, אתר לעסק הוא נכס משלנו.
בפייסבוק אנחנו תלויים בחשק, בהחלטות העסקיות וברצון הבסיסי להתפרנס של החברה הגדולה הזו שהקים צוקי.
כשאנחנו נמצאים בתהליך בניית אתר אינטרנט משלנו, אנחנו אלו שמתווים את הנראות הויזואלית, השפה והתוכן.
אנחנו אלו שבוחרים איך ייראה העמוד, איך יופיע המידע ואיך אנשים יוכלו ליצור איתנו קשר.
האתר תמיד נשאר שלנו.
זאת בעוד שהתחזיות מנבאות רשתות חברתיות שישתלטו על השוק ויבלמו קצת את הפאר וההדר של פייסבוק.
אתר לא תחום בזמן.
כמה פעמים פרסמתם סטטוס בפייסבוק שהרגשתם שיכול לשנות את העסק שלכם מא' ועד ת' אבל אחרי שבוע אף אחד כבר לא הגיב, עשה לייק או התעניין בכלל?
פייסבוק בנוי כך שאנחנו חייבים לשמור על רמת עדכון יומיומית כדי לסקרן ולעורר עניין, הזכרון הקולקטיבי קצר והפוסט נעלם תוך כמה דקות לתחתית הפיד.
בניית אתר אינטרנט לעסק הוא תהליך שמסתיים אחרי כמה חודשים, אבל האתר נותר איתנו ללא הגבלת זמן.
הוא נמצא שם ואנחנו יכולים לפרסם ולשווק אותו בכל עת,
לשלוח אותו ללקוח, להראות מה אנחנו עושים,
בלי שנפחד שהתוכן ייעלם ויישכח.
אנחנו יוצרים ארכיון שבו הלקוח שלנו יכול למצוא הכל:
שירותים וחבילות,
מידע עלינו ועל העסק,
פרטי קשר,
תמונות, סרטונים
ולעיתים גם חנות שבה יוכל לרכוש את המוצרים שהוא מחפש.
אתר מאפשר לנו לבנות שפה משלנו
הפייסבוק עם צבעיו הכחולים-לבנים מגביל אותנו – בגדלי התמונות, בעריכת הטקסט, בהכנסת כותרות.
כשאנחנו בונים אתר אנחנו בונים את השפה של העסק.
אנחנו לוקחים את התמונות, את העיצוב הויזואלי, את הטקסטים הכי מדויקים ויוצרים שפה שהכי מתאימה לעסק, לערכים שלו וגם לקהל היעד אליו אנחנו רוצים להגיע.
העבודה מול מעצבת ובונה אתרים,
ממש כמוני, כוללת אפיון שעוסק בדיוק בשאלה הזו –
איך ייראה האתר?
מה הוא יעביר?
איזו תחושה?
הרי תהליך בניית אתר אינטרנט שעוסק בטיפולים אלטרנטיביים יהיה שונה לגמרי במהותו מבנייה של אתר העוסק בקונדיטוריה ועוגות מבצק סוכר,
השפה תהיה אחרת, הצבעים והעיצוב יהיו אחרים והתוכן יהיה שונה.
בפייסבוק אנחנו פועלים תחת הגבלות,
באתר משלנו השמיים הם הגבול.
בשורה התחתונה, אתר אינטרנט שונה לגמרי ממה שאנחנו רואים היום בפייסבוק.
הצפה עצומה של מסרים, של תמונות, של פרסומות. באתר שלנו אנחנו על הבמה, מאפשרים ללקוח להבין מי אנחנו ולמה הוא רוצה לעבוד איתנו. אני ממליצה לכל בעל עסק לבנות אתר שישמש כבית לעסק.
המקום שאליו הלקוחות מגיעים ללמוד עלינו, להכיר ולבסוף גם להתחבר ולבצע פעולות.
בהצלחה!
אהבתם?
חושבים שהמאמר יכול לעזור לחבריכם?
שתפו אותו.
Comentarios