top of page

#חיי_בלוג 7 // מארחת את נגה שנער-שויער /סיפור.חיים


היא מראיינת (זהו כלי העבודה שלה) נשים על סיפור החיים שלהם, היא מעלה אותם על כתב, היא לוקחת את הסיפורים והופכת אותם למופלאים, לכאלה שבא לקרוא עליהם, היא מביאה את סיפור חייהן. דבר הוביל לדבר, ראיון אחד ועוד אחד הובילו לבלוג מרתק על נשים ועל החיים שמאחוריהן.

כשנכנסתי לבלוג שלה ראיתי המון פרצופים מוכרים, כאלה שבא לי לדעת מה הן עושות, איך הן חיות, מאיפה הן באות, אחרי חלקן אני עוקבת, בבלוג של נגה יש לי הזדמנות להכיר קצת יותר.


נגה שנער-שויער /סיפור.חיים

צילום: חלי חליוה סלע

אחרי כמה שבועות בהם אני מארחת בלוגריות אצלי בבלוג, אני שמחה לארח את נוגה,

(ואני כבר בדרך ללמוד ממנה עוד על ראיון לבלוג, אצלי זו רק ההתחלה, אצלה זו מומחיות)

מי את נגה?

נעים מאוד, נֹגה.

במקור מקיבוץ כפר-עזה שב"עוטף", וכבר 20 שנה גרה בכרכור, שם אני מטפחת בעל, שלושה מתבגרים, כלבה וחתול.

את הדרך המקצועית שלי התחלתי בלימודי עיצוב גרפי, שלאחריהם עבדתי בשתי חברות פרסום חוצות מובילות בארץ, בתפקידי שטח וניהול. בהמשך השלמתי גם תואר ראשון ושני בתחום מדעי החברה.

לפני כשש שנים הקמתי את "הד" - חברה לתיעוד וכתיבת סיפורי חיים. ובמהלך כשלוש וחצי שנים, ראיינתי, תיעדתי, כתבתי והוצאתי לאור למעלה מ-30 ספרי חיים.

ואז הרגשתי צורך עז לעבור לעסוק בסיפורי חיים של אנשים צעירים יותר. וחשבתי גם, שיש הגיון לעסוק בסיפורים באמצע החיים, כשעדיין אפשר לחשב מסלול מחדש.

הבנתי שהדרך הנכונה ליצור תכנים כאלה, היא באמצעות בלוג. ולכן התחלתי ללמוד ולחקור את עולם הבלוגים (בין היתר, אני בוגרת "הפרלמנט" של יונית צוק).

בעקבות ותוך כדי אלה, העליתי לאוויר במרץ 2016 את הבלוג שלי - "סיפור.חיים". והחלטתי, שהדבר הראשון שאעשה בו, הוא סדרת ראיונות מתמשכת עם נשים, שבהם אבדוק עמן את המקום שבו הן נמצאות היום ביחס לסיפור החיים המוקדם שלהן.

הראיונות שלי, מסתבר, שלחו את לחמי על פני המים... לאחר שישה פוסטים, קיבלתי פנייה מערוץ אנשים ב-Xnet (מבית Ynet). הם קראו את הבלוג שלי והציעו לי לפתוח בלוג נוסף אצלם, שבו אעשה את אותו הדבר בדיוק.

וכך היה. לפני שנתיים בדיוק, ביוני 2016 עלה לאוויר ב-Xnet הבלוג שלי "מסע אישי", שבו אחת לשבועיים עולה לאוויר ריאיון שלי עם אישה באמצע החיים.

בהמשך, חזרתי אל הבלוג האישי שלי. בדצמבר 2016 עלתה לאוויר סדרת "חמש תמונות וסיפור" - שבה נשים באמצע החיים מספרות את חייהן באמצעות חמש תמונות נבחרות. גם סדרה זו זכתה לאהדה רבה.


נגה שנער-שויער /סיפור.חיים

צילום: חלי חליוה סלע

ואז התחילו בלוגריות לשאול אותי על הראיונות שאני עורכת, כדי לקבל כלים לביצוע ראיונות גם לבלוגים שלהן.

ואני השבתי להן ופתאום הבנתי, שלאורך כל השנים האחרונות התמקצעתי ורכשתי ניסיון רב כמראיינת. ושמדובר בכלי משוכלל, אינסופי ממש שבאמצעותו ניתן ליצור, בקלות ולאורך זמן, תוכן איכותי לעסקים.

בעקבות זאת, העליתי לאוויר ביולי 2017 את סדרת "כלי עבודה", שבה אני עוסקת בכלי הריאיון, כולל טיפים וכלים פרקטיים לעבודה מיידית.

היום,

במקביל לפעילות הסדירה שלי בבלוג, אני מרצה ומלמדת את כלי הריאיון כמקור לתוכן שיווקי לעסקים בימי עיון עצמאיים ומול ארגונים, ובעלת תוכנית ליווי אישית, לגיבוש ובניית אסטרטגיה ותמהיל תוכן לעסקים.

לאחרונה פתחתי בפייסבוק את הקבוצה: "המעטֶפֶת - עצמאים יוצרים תוכן" ביחד עם גיל מרטנס, שותפתי לימי העיון. מטרת הקבוצה היא לתת כלים מקצועיים בנושאים שאותם אנו מלמדות, לתת במה לתכנים של חברי הקבוצה ולייצר שיח מקצועי, תוך מתן טיפים וכלי עבודה.


בואי נדבר על חיי הבלוג, ספרי לי על ניהול הבלוג ואיך (ואם) הוא נקשר עם העסק?

קודם כל, במקרה שלי צריך לדבר על שני בלוגים שרצים במקביל:

* הבלוג האישי שלי - סיפור.חיים. * הבלוג - "מסע אישי" בערוץ אנשים ב-Xnet.

ועכשיו תשובות לשאלות:

  • תדירות העלאת פוסטים - אחת לשבוע.

* אחת לשבועיים עולה לאוויר. ב-Xnet ריאיון שלי.

אחת לחודש עולה לאוויר בבלוג שלי פוסט מסדרת "חמש תמונות וסיפור".

* ולפחות אחת לחודש עולה לאוויר באתר שלי פוסט מקצועי מסדרת "כלי עבודה". תכלס - זה אומר שלמעט מקרים מיוחדים, אחת לשבוע עולה פוסט שלי לאוויר.

זה נשמע המון וזה באמת המון... אז איך אני מצליחה? קודם כל - אני נורא אוהבת את זה, ורוב הזמן גם מאוד נהנית. אבל אין שום דרך לבצע תכנית עבודה כזו, ללא תכנון מאוד מוקפד מראש, כולל לו"ז עלייה לאוויר ותכנון של התוכן בניוזלטרים.

  • מקורות השראה:

אני חייבת להודות: ההשראה לכתיבה נמצאת בתוכי כל הזמן. החיישנים שלי פתוחים תמיד לקלוט תמונות וסיפורים חדשים, והם פשוט מגיעים אלי

אבל - וזה אבל גדול:

כידוע, חלק מהותי מהתוכן שלי מבוסס על ראיונות אישיים, בעל-פה ובכתב, שבמסגרתם אני מביאה לקוראים שלי בעיקר סיפורי חיים.

וזה בעצם הסוד הגדול.

ראיונות הם מקור מעולה לתוכן ולכתיבה. וזה גם מה שאני מלמדת ואומרת היום לכל בלוגרית ובעלת עסק: לא צריך להמציא את הגלגל ולחפש אחרי השראה - לכי לראיין!!

בזכות הראיונות יהיו לך המון סיפורים וידע מקצועי שתוכלי להפיץ כתוכן נהדר, וההשראה כבר תגיע מעצמה. בדוק.

  • שיווק הבלוגים:

ההפצה והשיווק של הבלוג שלי נעשים היום בכמה ערוצים:

* ניוזלטר למנויי הבלוג - נשלח אחת לשבועיים, ומביא להם תמיד גם תוכן חדש שטרם פורסם.

* עמוד אישי ועסקי בפייסבוק.

* קבוצת הפייסבוק שלי.

* חשיפה כפולה - בזכות העובדה שאני מראיינת המון ומתייגת כמובן גם את המרואיינים שלי, אני זוכה לחשיפה כפולה ברשתות החברתיות ובערוצים נוספים.

* תקשורת פה לאוזן - המפגש פנים-אל-פנים עם המרואיינים מייצר לי נטוורקינג מעולה, גם ברמה של חשיפת הפעילות שלי החוצה, וגם לטובת קשרים שזכותם אני מגיעה אל התכנים הבאים.

ואין ספק שבתחום הזה יש לי עוד עבודה רבה: קידום אורגני של האתר בגוגל, עבודה מדויקת יותר עם רשימות התפוצה, יצירת וובינרים, סרטונים ולייבים ולא רק תוכן כתוב, ומציאת ערוצי שיווק נוספים, לאור הדעיכה המשמעותית של הנראוּת בפייסבוק.

 

שאיפות וחלומות

מה השאיפה הכי גדולה שלך בהקשר לבלוג?

את החלום הראשון, של הפצת הבלוג/התוכן שלי בכלי תקשורת ארצי, הגשמתי כבר לפני שנתיים, עם הבלוג שלי ב-Xnet. ומתוך הניסיון המצטבר אני יכולה להגיד שזה אכן היה חלום מוצלח במיוחד(:

אז מה עוד?

הייתי רוצה לראות את התוכן המקצועי שאני מעלה תומך ביתר שאת וממנף את העשייה המקצועית שלי כיועצת אישית, מרצה ומנחת סדנאות.

ואני יודעת, שכבר הגיע הזמן לחשוב גם על איגוד הראיונות שלי לספר. זה משהו שאני צריכה עדיין להתבשל איתו, אבל יודעת שזה מתבקש כי יש לסיפורים שאני מביאה קהל אוהדים נאמן ואוהד וכי לתחושתי יש בהם ערך מוסף.

עצה טובה לבלוגרית מתחילה

*** פשוט תתחילי *** אל תעצרי לחשוב האם הפוסטים שלך טובים, האם יקראו אותם וכד'. יש לך משהו להגיד והוא בוער בך בפנים? תגידי. הקוראים שלך יידעו לזהות תוכן טוב כשהם ייתקלו בו. מה זה תוכן טוב? כזה שמגיע מבפנים, עם המון תשוקה והתלהבות.

אל תתני למכשולים טכנולוגיים לעצור אותך. היום, עם לוגו טוב, אפשר להעלות בחינם או בעלות מצחיקה יופי של בלוג בוויקס.

ותתמידי, כי אין דרך אחרת וצריך סבלנות. הדרך מזמנת לנו שפע של צמתים להתפתחות ויצירה של תוכן חדש ומדליק.

בהצלחה!!

 

איפה מוצאים אותך?


צילום: חלי חליוה סלע

אני רוצה להודות לנגה על השיתף של מאחורי הקלעים של הבלוג.

 

אם יש לכם בלוג מעניין,

ואולי סיפור מרתק מאחורי הבלוג,

אם אתם רוצים להיות חלק מפרויקט #חיי_בלוג,

צרו איתי קשר כאן בלינק

נתראה בפוסט הבא של חיי_בלוג

30 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page