מקרה בוחן: מידעל׳ה - האתר של הדס אופיר

עודכן ב: 18 דצמ 2019


הדס הגיעה אלי לפני כמה חודשים עם רעיון למוצר חדש, חידות מתגרדות. זו הייתה תחילתה של דרך חדשה ומדהימה להגשמת חלום.


אחרי קריירה בהייטק והבנה של סדר היום הבלתי אפשרי של הורים כיום, כאשר הם מנסים להיות עם ילדיהם כמה שיותר ולמצוא רעיונות יצירתיים לזמן איכות מהנה ופורה, הדס חיפשה דרכים יצירתיות לעזור להורים. היא ביקשה למצוא רעיונות מה לעשות בשבת, לתת רעיונות ליצירות לילדים מחומרים שיש בבית ומשחקים שיעזרו להם לחזק את ילדיהם בחומר הלימוד מתוך הנאה.

מהחלום נולד הרעיון: חידות מתגרדות | טריוויה לילדים - ממתקי חשיבה לארוחת העשר.


אלו כרטיסי חידות היוצרים עניין וכיף בקריאה שניתן לצרף לארוחת העשר של הילדים ולהפתיע אותם בכל יום עם חידה חדשה שמעוררת מחשבה ולאחר בית הספר - גם שיח ודיון משפחתי.

הדס, שהיא אישה שאוהבת ללמוד ולעשות, הגיעה אליי מתוך ההבנה העמוקה שהיא רוצה לעבוד עם אנשי מקצוע שיסייעו לה בפרויקט הגדול של הקמה, בנייה ועיצוב אתר - להקים את הבית של העסק החדש שלה ברשת. התחלנו לעבוד יחד ויצרנו תוכנית עבודה מסודרת לבניית האתר.

המטרות שלי בפרויקט:

  • עיצוב ובניית אתר עם חנות וירטואלית

  • הכנת תשתית שבה הדס תוכל לנהל את האתר באופן עצמאי

  • יצירת חווית גלישה מהנה להורים וילדים גם יחד

  • מתן הזדמנות להדס להעשיר את האתר בתכנים, הפעלות ומתנות דיגיטליות שיעזרו לה ליצור קהילת מתעניינים סביב המוצר.

המשימות:

  • עיצוב ובניית אתר במקביל לפיתוח לוגו, שפה גרפית ומוצרים גרפיים ע״י מאיירת

  • הקמת חנות וירטואלית

  • הקמת בלוג שאליו הדס תעלה באופן שוטף פוסטים ותכנים לאתר ותוכל לפרסם אותם ברשתות החברתיות

  • הקמת סיפריית ערכים שתתמוך בחידות מתגרדות

  • עמידה בלוחות זמנים במקביל לעיצוב במוצרים וכתיבת תכנים לאתר

  • כתיבת תכנים לאתר


מה עשינו?


שלב ראשון: אפיון האתר

המיקוד העיקרי בשלב באפיון כלל את אפיון הלקוחות של העסק - הגולשים שיגיעו לאתר. תכננו מהלכי שיווק באתר שכללו מתנות דיגיטליות להורדה, האופן בו יוצגו המוצרים והצורך בבידול בין המוצר המוביל (חידות מתגרדות) לבין מוצרי מדף דיגיטליים משלימים.

שלב האפיון כלל סקיצה ראשונית שבה תוכנן מיקום כל אלמנט באתר. זהו שלב חשוב ובסיסי בתכנון האתר, שלב שבו נכנסת לתמונה חוויית המשתמש.

** המשתמש הוא בעצם הגולש באתר. חוויית משתמש היא החיבור שנוצר בין אותו גולש ובין המבנה, היישומים, העיצוב, התכנים ושאר הפרטים באתר. המטרה היא להשאיר לגולשים 'טעם של עוד', לגרום להם לרצות להשתמש במוצר ולהיות חלק מקהל הלקוחות של העסק.

אפיון שני בלוגים באתר אחד:

באתר של הדס אפיינו שני בלוגים שכל אחד קיבל מראה וייחודיות שונה,

  1. האחד בלוג תכנים, סיפורים, טיפים ורעיונות להורים

  2. השני בלוג סיפריית ערכים שבו הדס תעלה תכנים משלימים לחידות המתגרדות, מקום בו יוכלו הילדים לקרוא בהרחבה על נושאים בחידות

שלב שלישי: בחירת פלטפורמה לבניית האתר

וויקס נבחרה כפלטפורמה המתאימה לבניית האתר הן מבחינת תקציב והן מבחינת קלות השימוש והעצמאות שתהיה להדס בניהול האתר והחנות.

שלב רביעי: כתיבת תכנים

כתיבת תכנים על ידי הדס בהדרכתה של נועה סטרלינג נעשתה תוך התייחסות לאפיון האתר וכללה גם חקר מילות מפתח ששובצו באופן אורגני באתר.

שלב חמישי: פרויקט צילומי המוצר של הדס

כחלק מהקמת מוצר חדש נערכו צילומי תדמית למוצר. הדס בחרה לצלם את מוצריה בעצמה אחרי שהלכה לסדנה מקצועית.

שלב שישי: עיצוב ובניית האתר

השלב הכיפי בבניית האתר, אליו נאספים כל הדברים יחד. הדיוק בפרטים הקטנים, בחירת צבעים שישקפו את רוח העסק ובהתאמה ללוגו שהיווה בסיס לשפה העיצובית של האתר, בחירת תמונות ועימוד טקסטים, מיקום כל אלמנט במקומו ויצירת חוויית גלישה מושלמת.

במהלך בניית האתר, נתנו דגש לנושא נגישות האתרים באמצעות התאמות צבע, הגדרת כותרות ותיאורי תמונה כדי לאפשר סריקת אתר טובה יותר ע״י גוגל וחוויית גלישה באתר עבור אנשים עם מוגבלויות ולכל אחד אחר.

שלב שביעי ואחרון: השקה ומסירת אתר

במסירת האתר הדס עברה הדרכה שתאפשר לה ניהול קל ונוח של האתר. ההדרכה כללה הסבר וסרטוני וידאו על ניהול בלוג והעלאת פוסטים, הוספת המלצות ועוד.


לאורך הדרך נתתי להדס טיפים להשלמת התמונה:

  • איך מנהלים חנות וירטואלית

  • איך בוחרים הדומיין לעסק,

  • על דרכים לשיווק בלוג ברשתות חברתיות,

  • איך הקמת רשימת תפוצה ודיוור במערכת דיוור מקצועית,

  • על כתיבת תכנים מתוך חשיבה על הפרעות קשב וריכוז ואיך נוכל להקל על הקוראים,

  • ועוד טיפים רבים שהתאימו בדיוק בשבילה...


לסיכום

האתר החדש של הדס נבנה על מערכת וויקס, מערכת המאפשרת לה שליטה מלאה בכל מה שקשור בניהול האתר והחנות הווירטואלית, האתר עוצב בהתאמה למיתוג וללוגו של העסק והותאם לחוק הנגישות. במהלך העבודה המשותפת סייעתי להדס ליצור בית לעסק, שיכלול את כל מה שהיא צריכה כדי לפרסם, לשווק ולקדם את המוצר החדש שלה ולהכין את השטח לקראת מוצרים נוספים.

האתר שבניתי ועיצבתי עבור הדס מאפשר לה לפרסם תכנים באופן קבוע ולנהל בלוג פעיל,

שעוזר לקידום המוצר שלה.

במהלך החודשים האחרונים מכרה הדס מאות מוצרים והיד עוד נטויה. אין סיפוק גדול יותר מלדעת שיש לי חלק קטן בהצלחה המדהימה שלה.


אני מזמינה אתכם להיכנס ולהציץ באתר החדש כאן בלינק

ואם גם אתם רוצים לחדש אתר קיים או להתחיל לבנות אתר חדש, זה הזמן ליצור איתי קשר לקביעת שיחה - ונתחיל בדרך המשותפת.

#בלוג #studycase #בנייתאתרוויקס #מקרהבוחן

  • Facebook - Black Circle
  • YouTube - Black Circle