top of page

#חיי בלוג 2 // מארחת את עמנואלה


אחרי עמנואלה אני עוקבת כבר לא מעט זמן והיא תמיד מעוררת בי השראה,

לכן, הצעתי לה לשתף איתי פעולה ולכתוב פוסט אורח לפינה #חיי_בלוג,

אני כל כך שמחה שזה קרה!

מאחורי הבלוג המקסים שלה, יש קהילת נשים שמקבלת במה, דרך פינות העבודה, דרך סיפורים והשראה. אני עוקבת אחריה כבר כמה חודשים וחולמת על חדר העבודה הפרטי שלי, שעוד רגע יהיה אצלה במגזין


עמנואלה

האורחת שלי ב#חיי_בלוג: עמנואלה בינר

ספרי לי על עצמך, מה את עושה?

אני עמנואלה בינר ומגזין 'מיס מנדלה' הוא המקום שבו בחרתי להראות לכן עולם שגיליתי ואני ממשיכה לגלות כל יום - עולם של נשים ושל מרחבי עבודה. בקריירה הקודמת שלי ראיתי מול עיניי בעיקר טבלאות אקסל, כבעלת תפקידים שונים במחלקות כלכליות של חברות גדולות. החלטתי לקחת הפסקה מכל החישובים ולחשוב על שינוי בחיי. להגשים כל מיני חלומות שאת חלקם אפילו לא ידעתי שיש לי (לפחות לא במודע). פניתי אל היצירה, שתמיד הייתה קיימת אצלי, ואל הכתיבה, ופתחתי בלוג.

איך קוראים לבלוג שלך?

לבלוג שלי קוראים Miss Mandala והוא מגזין על נשים, עסקים ומרחבי עבודה.

מתי התחלת לכתוב ולמה?

התחלתי לכתוב בבלוג בשנת 2014 כשהייתי בחופשת לידה ארוכה עם ילדי השלישי. במהלך החופשה ביליתי הרבה זמן דווקא מול המחשב, החלטתי לשנות כיוון ועוד לא הייתי בטוחה לאיזה. מישהי נתנה לי הזדמנות לכתוב פוסט אורח בבלוג אחר והכתיבה של הפוסט הזה נגעה כנראה איפשהו אצלי והבנתי שאני רוצה לכתוב, ואולי תמיד רציתי.

מי הם הקוראים שלך?

אני חושבת שבעיקר קוראות. נשים שאוהבות לשמוע סיפורים על דרך של אחרות, אוהבות עיצוב ורעיונות מעניינים, נשים בדרך לשינוי אבל לא רק, הבלוג פונה לכולן ויש משהו מעניין לכל אחת ואחת.


הבלוג של עמנואלה, מיס מנדלה, כנסו לקרוא
 

 

קצת פרטים טכניים

איפה בנוי הבלוג שלך?

הבלוג שלי בוורדפרס

אילו שיקולים הנחו אותך בתכנון המבנה של האתר?

הבלוג היה בבלוגר אבל הרגשתי שהאפשרויות שם מוגבלות יחסית והוא לא יכול להיראות מקצועי בכלים שבלוגר נותן. הסתכלתי באפשרויות של וורדפרס והבנתי שבלוג על הפלטפורמה הזו יענה על הצרכים והרצונות שלי בצורה הרבה יותר טובה ויאפשר לי לעצב אתר דינמי כמו שאני רוצה.

הקמת לבד את בבלוג או שנעזרת באנשי מקצוע?

הקמתי את האתר לבד על בסיס תבנית שרכשתי. למדתי תוך כדי עבודה, ושיניתי את המבנה של אתר המון פעמים עד שהגעתי למבנה שלו כיום ואני עדיין לומדת ועושה עוד שינויים כל הזמן

במבט לאחור, מה היית עושה אחרת?

אני מאוד אוהבת את האתר ואיך שהוא נראה. לפעמים אין לי מספיק זמן לכל הדברים שאני רוצה לעשות שם. הדבר היחיד שהייתי עושה שונה – לא הייתי מחכה כל כך הרבה זמן בבלוגר ובונה את האתר בוורדפרס הרבה לפני.

 

בואי נדבר על חיי הבלוג, ספרי לי על ניהול הבלוג

מתי את כותבת?

אני לא כותבת מסודר. לפעמים בלילה, לפעמים בבוקר, לפעמים תוך כדי דברים אחרים.

איפה את מוצאת ההשראה לכתיבה?

בכל מקום. הבלוג עוסק בנשים, עסקים, מרחבי עבודה, מחשבות על עצמאות. בכל מפגש או חוויה יומיומית טמונים רעיונות. אפילו הליכה למכולת באמצע היום הניבה את אחד הפוסטים האישיים האהובים עלי.

מה קורה שאין השראה?

האמת, לא כל כך קורה. מה שכן, קורה שאני לא יכולה להתרכז ולהוציא את מה שיש לי מחשבות. באתר שלי יש כמה מדורים קבועים וכשקשה לי להתרכז, לפעמים אני יושבת וכותבת או מחפשת חומר לאחד המדורים האלו.

מתכננת כתיבה קדימה או ספונטנית?

גם וגם. יש לי תכנון שאני מנסה לעמוד בו, אבל כשצץ רעיון אני תמיד נסחפת איתו.

באיזו תדירות את מעלה פוסטים חדשים?

אני שואפת לפעמיים בשבוע, אבל לא תמיד מגיעה לזה בגלל כל מיני סיבות.

איך את משווקת את הבלוג?

בעיקר בפייסבוק. יש לי גם אינסטגרם וניוזלטר, אבל הפייסבוק זה העיקר.

האם את משתמשת בשיטות לקידום אתרים בבלוג (מילות מפתח, תגיות…)?

אני משתמשת בתגיות ומילות מפתח ורוצה להשקיע בזה עוד זמן ולשפר.

 

שאיפות וחלומות

מה השאיפה הכי גדולה שלך בהקשר לבלוג?

אני רוצה שהבלוג ימשיך להתפתח ויכלול עוד ועוד סיפורים על נשים ומקומות בארץ ובחו"ל. שאצליח להכניס לתוכו את כל הרעיונות שיש לי ושימשיך בדרך שהתחלתי, בה הוא מהווה גם מקור פרנסה ושיווק של השירותים שלי.

העצה הכי טובה שיש לך לתת לבלוגרים מתחילים?

באופן כללי, העצה שלי כל מי שאוהבת לכתוב זה לפתוח בלוג. אף פעם לא יודעים לאן זה יקח בעתיד. ולמי שכבר פתחה בלוג, העצה שלי היא פשוט להתחיל לכתוב. לפעמים הנושא של הבלוג ישתנה עם הזמן ולא הכל ברור מההתחלה אבל אין מה לחכות. אני ממש לא חשבתי שאכתוב על נשים ומרחבי עבודה. לא כך התחלתי אבל כשהגעתי לנושא של מרחבי עבודה פשוט הרגשתי שזהו, זה הנושא שלי. ממש לא צפוי או מתוכנן.

איפה מוצאים אותך?

(רשתות, אתר, פינטרסט, אינסטגרם….)

 

אני רוצה להודות לעמנואלה על השיתף, יש הרבה מה ללמוד מבלוג שכולו השראה.

אם יש לכם בלוג מעניין,

ואולי סיפור מרתק מאחורי הבלוג,

אם אתם רוצים להיות חלק מפרויקט #חיי_בלוג,

צרו איתי קשר כאן בלינק

נתראה בפוסט הבא של חיי_בלוג

12 צפיות0 תגובות
bottom of page